I wanna be your hero, kapitel 40



Jag, Harry, Louis, Niall, Liam, Danielle, Eleanor och Isabella gick en bit framåt på den röda mattan.
Det var då jag såg det.
Hela jag frös till.
Var det sant?


Zayns perspektiv:
Jag kunde inte fatta det.
Där stod hon.
Framför kamerorna.
Med ett stort leende.

Liams perspektiv:
- Jag kommer snart, sa Zayn till mig.
Jag kollade på honom och nickade.
Sen såg jag honom gå en bit bort.

Zayns perspektiv:
- Grace! Ropade jag och vinkade till henne.
- Hej! Utbrast Grace och kramade om mig när jag kom närmare henne.
Kamera blixtarna blixtrade.
- Vad gör du här? Frågade jag förvånat.
- Jag är med i filmen som har premiär! Sa hon glatt.
- Varför har du inte sagt det tidigare? Frågade jag.
- Jag vet inte, jag tänkte inte på det, sa hon och skrattade.
- Jag är glad för din skull! Sa jag och kramade om henne.
Jag och Grace tog några bilder tillsammans och sen hängde hon med mig, killarna, Danielle, Eleanor och Isabella resten av kvällen.
När jag hade presenterat henne för alla så hade Liam kollat bekymrat på mig.
Jag hade lett mot honom och efter det verkade han inte speciellt bekymrad längre.

Nästa dag

Isabellas perspektiv:
Klockan var runt 13 och jag och killarna var på väg mot Worcester.
Vi hade sovit hemma och på morgonen hade vi packat ihop alla våra saker och åkt iväg med turnebussen.
Först hade vi alla sovit men efter ett tag så hade alla vaknat igen.
Vi skulle vara framme runt fyra.
- Tre timmar att bara sitta och vänta, sa jag för mig själv.
Louis och Niall satt och kastade pappersbollar på varandra och skrattade högljutt.
Liam och Zayn spelade Ds och Harry visste jag inte vart han hade tagit vägen.
- Bella? Hörde jag plötslig någon fråga.
Jag kollade åt vänster och höger men såg ingen.
Sen kollade jag upp såg jag Harry.
Han stod bakom mitt säte och kollade ner på mig med ett leende.
- Har du kul? Frågade han med ett skratt.
- Ja jätte, sa jag och skrattade.
Harry log mot mig, gick runt mitt säte och satte sig på sätet bredvid mig.
Han tog upp hans mobil och stoppade i ett par hörsnäckor.
- Här, sa han och gav mig ena snäckan.
Jag log mot honom och satte hörsnäckan i mitt ena öra.
Han gjorde samma sak och sen satte han på musik.
Försiktigt flätade han in min hand i hans.
Vi satt där bredvid varandra länge och lyssnade på musik.

Harrys perspektiv:
Jag och Bella satt länge och lyssnade på musik.
Efter ett tag la Bella sitt huvud på min axel och ett tag senare så hade hon somnat.
Försiktigt tog jag ut örsnäckan ur hennes öra och sen ur mitt.
Jag stängde av musiken och la min mobil i fickan på min Jack Wills hoodie.
Sedan lutade jag försiktigt mitt huvud på Bellas huvud och somnade.
Jag vaknade av att Bella rörde på sig.
- Harry vi är framme, sa Liam och log mot mig.
Bella satte sig upp.
Liam hade kommit för att väcka oss.
- Okey, svarade jag med ett leende och satte mig upp.

Liams perspektiv:
Klockan var närmare halv fem.
Paul beställde McDonalds till alla.
Vi satt på scenen och åt.
- Taggade inför konserten imorgonkväll? Frågade Paul.
Med munnen full med mat var det svårt att svara.
Jag och killarna nickade och Paul log mot oss.
Jag såg att Bella inte åt så mycket.
Jag flyttade mig närmare henne.
- Inte hungrig? Frågade jag och kollade på henne.
- Inte så värst, sa hon och skakade på huvudet.
- Okey, sa jag och kollade lite oroligt på henne.
- Sluta kolla på mig så där, jag mår bra! Sa hon och skrattade.
Jag log mot henne.
- Okey syrran, sa jag glatt.
- Du Liam har vi isglass i bussen? Frågade Bella.
- Jag vet inte, vi kan kolla sen, sa jag och log.
Bella var som besatt av isglass.
Jag tror att det är en graviditets sak.
- Okey, hoppas vi har! Sa Bella glatt.
- Du kommer bli rund som en köttbulle om du fortsätter äta isglass hela tiden, sa jag skämtsamt och skrattade.
- Du jag är redan rund som en köttbulle, sa Bella och pekade på magen innan hon skrattade.
- Jag skojar bara syrran, sa jag och slog till henne lätt på armen.
- Jag vet, sa hon och log innan hon slog till mig lätt på armen.
- Varför är du så besatt av isglass? Frågade jag sedan.
- Någon graviditets sak? Frågade jag sedan innan hon hann svara.
- Jag tror det, svarade hon och skrattade lite.
- Men om vi inte har isglass i bussen så går du och jag på en promenad och köper det, sa jag och log mot Bella.
- Okey, svarade hon och log tillbaka.
- Jag bjuder, sa jag sedan.
- Tack världens bästa brorsa, sa hon glatt.

Nialls perspektiv:
Jag skrattade lite i luren.
- Jag saknar dig, sa jag efter ett tag.
- Jag saknar dig också, hörde jag Sanna säga med hennes underbara röst.
Jag hade pratat med Sanna i minst femton minuter nu.
Jag saknade henne fruktansvärt mycket.
Liam och Bella hade gått ut och gått för att köpa isglass.
Harry och Louis spelade Ds och Zayn kollade tv.
- Men Niall, jag måste gå nu, sa Sanna ledsamt.
- Läxor du vet, sa hon sedan och skrattade lite.
- Okey jag ringer dig imorgon, sa jag och försökte låta glad.
- Okey, jag längtar till dess, sa Sanna.
Jag log för mig själv.
- Jag också, sa jag.
- Hejdå, sa Sanna.
- Hejdå, svarade jag och sen hörde jag ett pip.
Jag hatade att höra det där pipet.
Pipet som betydde att hon lagt på.
Jag tog ett djupt andetag och la mobilen i fickan innan jag gick och satte mig i soffan för att kolla tv med Zayn.
- Hej! Hörde jag Bella ropa och några sekunder senare kom Bella och Liam in i rummet.
- Vi köpte isglass, sa Liam.
- Men den kan ha smält, sa han sedan med ett skratt.
Vi skrattade och sen kollade vi lådan med isglass.
Den hade inte smält som tur var.
Vi alla tog en glass och sen la Liam in lådan i frysen.

Liams perspektiv:
Jag satt i soffan och kollade film med killarna och Bella.
Eller snarare jag, Niall och Zayn satt i soffan och Louis och Harry satt nedanför soffan.
Bella satt i Harrys knä.
Han hade sina händer på hennes mage.
Jag vart glad av att se det.
På något konstigt sätt så kände jag mig lycklig.
Jag visste att dom skulle klara av det här bra.
Plötsligt så kände jag min mobil vibrera i fickan.
Jag tog upp den och såg Danielles namn på skärmen.
Jag sprack upp i ett leende av att bara se hennes namn.
Leendet försvann så fort jag öppnade smset.



Tack för alla 12 kommentarerna!
Sjukt glad!
Fortsätt så!

Och förlåt för dålig uppdatering, skola och träningar ni vet:(
Jag lovar att försöka uppdatera bättre!
2-3 gånger om dagen som jag gjorde förut!
Ska bli bättr, jag lovar! :D


Kommentarer
Postat av: anonym

jättebra kapitel! mer? :]

2012-03-13 @ 20:45:32
Postat av: Grace

skriv mer!:D<3

2012-03-13 @ 20:46:46
Postat av: bf

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-13 @ 20:56:10
Postat av: moa

Den e såååååå bra!!! :DD



MEEEEEEEEEEEEEER!

2012-03-13 @ 21:02:03
Postat av: Hanniz :D

Jätte bra!!<3

MEER! :D

2012-03-13 @ 21:04:57
Postat av: Hanniz :D

Jätte bra!!<3

MEER! :D

2012-03-13 @ 21:05:33
Postat av: Emma

Jättebra! Meer! :)

2012-03-13 @ 21:37:17
Postat av: Emma

SKRIV MEEEED :D

2012-03-14 @ 07:45:28
Postat av: linnea

mer!:)

2012-03-14 @ 07:46:10
Postat av: jessica

Meeer :)) <3

2012-03-14 @ 11:14:31
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Matilda. c:

helt otroligt bra! :DD

2012-03-14 @ 18:47:42
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Anonym

Bra mer

2012-03-15 @ 20:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback