I wanna be your hero, kapitel 36


Jag plockade ihop resten av mina saker och tog upp mobilen.
Jag tog ett djupt andetag och låste upp skärmen.
Alla killarna och Bella höll fortfarande på att plocka ihop sina saker.
Jag kollade på skärmen.
Namnet som dök upp fick mitt hjärta att banka extra hårt.
”Linnea”



1 månad senare

Liams perspektiv:
Arena touren gick bra, fansen hade varit helt fantastiska.
Idag hade vi ledigt.
Vi skulle åka långt med bussen.
Jag satt på ett säte bredvid Zayn.
Vi satt vi ett ställe där fyra säten var vända emot varandra och det var ett bord i mitten.
Louis satt mitt emot oss.
Vi spelade Ds som vanligt.
- Louis vad gör du? Frågade Zayn.
- Jag spelar, mumlade Louis som svar.
- Men man kan ju bara vara två? Sa Zayn undrandes.
- Och jag kör ju med Liam, sa han sedan.
- Mm, men jag kör mitt eget race, sa Louis och skrattade.
Zayn skrattade också.
- Jag kör ett  spel för en person, sa Louis och log.
Niall kom med sin gitarr.
- Va gör ni? Frågade han.
- Förresten, du fråga, sa han och gick.
Vi skrattade åt honom.
Jag, Louis och Zayn satt och spelade ett tag.
Bella kom fram till mig.
- Liam? Frågade hon bekymrat.
- Ja? Frågade jag och la ner mitt Ds.
- Jag vann! Ropade Zayn och vi skrattade åt honom.
- Har ni värktabletter här i bussen? Frågade Bella.
- Jag tror det, kom! Sa jag och reste mig upp.
Jag tog Bella i handen och gick och hämtade en värktablett och en flaska vatten.
Vi satte oss ner på två säten.
Bella svalda tabletten och drack lite vatten.
Jag log mot henne.

Harrys perspektiv:
Jag såg Bella och Liam sitta på tv säten och prata.
- Harry! Ropade Liam när han såg mig komma.
- Ja? Ropade jag tillbaka.
- Kom! Ropade Liam och jag gick mot dem istället för att gå mot köket.
- Har du berättat för Anne och Robin? Frågade Liam mig.
Jag skakade på huvudet.
Anne är min mamma och Robin är min styvpappa.
Jag visste att jag var tvungen att berätta förr eller senare.
Jag visste inte hur dom skulle ta det.
- Bella har inte heller berättat för mamma och pappa, sa Liam.
- Ni vet att ni måste göra det snart? Sa Liam bekymrat.
- Jo jag vet, sa jag och kollade på Bella.
Hon kollade ner på hennes fötter.
- Jag ringer min mamma nu, sa jag.
Liam nickade och log mot mig.
Jag tog upp mobilen och gick och satte mig några säten bort.
Jag slog in mammas nummer och tryckte på ring.
Jag kollade ner på mina fötter och hörde den första signalen.
Sedan kollade jag upp och såg Liam resa sig och gå iväg.
Isabella reste också på sig.
Hon gick fram till mig och satte sig på sätet bredvid mig.
Hon bara satt där helt tyst och kollade på mig.
Andra signalen hördes.
Jag kände mitt hjärta banka fortare och fortare.
Tredje signalen.
Jag hade lust att lägga på.
Fjärde signalen.
Jag och Bella hade berättat för killarna att vi var förlovade, att vi skulle behålla barnet och att hon hette Darcy.
Paul visste också om det.
Annars var det ingen annan som visste om.
Femte signalen.
- Hej, Anne här, hörde jag mamma svara.
- Hej mamma, fick jag fram.
Jag kände hur min röst nästan försvann.
Bella kollade på mig med stora ögon när jag svarade.
- Hej gubben! Hur har du det? Frågade mamma.
- Bra, hur ha du det? Frågade jag.
- Jag har det bra, Gemma är här på besök, svarade mamma.
Min storasyster var på besök.
Jag kände genast hur det blev svårare att berätta.
Jag tog ett djupt andertag.
- Hälsa Gemma från mig, fick jag fram.
- Okey vänta lite, sa mamma jag hörde hur hon la ifrån sig mobilen och gick och pratade med Gemma.
- Hej brorsan! Hörde jag sedan Gemma säga i luren.
- Hej! Sa jag.
- Hur har du det? Frågade hon.
- Bra, du då? Frågade jag.
- Jag har det bra, sa Gemma.
Jag saknade henne lite.
Hon är min syrra och det var ganska länge sedan jag träffat henne.
Jag pratade med Gemma ett tag innan hon gav tillbaka luren till mamma.
- Var det något speciellt du tänkte på? Frågade mamma efter att vi hade pratat ett litet tag.
- Vad menar du? Frågade jag.
- Du ringde, så var det något du tänkte på? Sa mamma.
Jag tog ett djupt andertag.
- Mm, mumlade jag.
- Vad är det gubben? Frågade mamma.
Jag kände paniken sprida sig inom mig.
Jag kollade på Bella.
Hon tog tag i min hand.
Jag höll hennes hand hårt och log mot henne.
- Harry? Hörde jag mamma säga i luren.
Jag tog ett djupt andetag och sen svarade jag.
- Jag hoppas du inte blir arg, det borde du inte bli.
- Vad har du gjort? Frågade mamma och skrattade.
- Inget, sa jag och skrattade lite.
- Men… började jag.
Det vart tyst ett tag.
- Isabella är gravid, jag ska bli pappa, sa jag och andades snabbt.


Tack för alla kommentarer!
Förlåt för ett kort kapitel!

Ikväll är det mello final! :D
HEJA ULRIK MUNTHER!
Hoppas alla röstar på honom hihi;)


Kommentarer
Postat av: Moa

MEEER ! ♥

2012-03-10 @ 15:51:24
Postat av: Nathalie

Mer ! :-D

2012-03-10 @ 16:05:42
Postat av: Lena!

Sjuktbra!! Längtar till nästa!!!! :)

2012-03-10 @ 16:31:05
Postat av: Malin

Så sjuktbra, fattar inte att du orkar skriva två kapitel varje dag ! :) hoppas det kommer ut en till idag <3

2012-03-10 @ 16:43:05
Postat av: sgs

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-10 @ 16:52:41
Postat av: Milly

Flott! Du er veldig bra, Lengter til neste!!

2012-03-10 @ 17:05:20
Postat av: Jessica

awesomee , älskar din novell ,moreeee :) <33

2012-03-10 @ 17:52:19
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skitbra!!

2012-03-10 @ 18:28:51
Postat av: moa

MEER! :D

den är sååååååå bra!! ♥

2012-03-10 @ 19:00:02
Postat av: Sanna :D

Sjukt bra! :D

2012-03-10 @ 19:08:28
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: Linnéa

Meerrrr!!!!!!

2012-03-10 @ 19:18:11
URL: http://knorrknorran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback