I wanna be your hero, kapitel 35

Hon log mot mig.
- Darcy, sa jag och log större.
- Jag har alltid velat kalla min dotter för Darcy, sa jag sedan.
- Darcy är jättefint, jag älskar det, sa Bella och log.
- Så hon heter Darcy? Frågade jag.
Bella nickade.
Jag la försiktigt mina händer på Bellas mage.
- Hej min lilla Darcy, viskade jag och log.



2 veckor senare

Louis perspektiv:
- Liam! Skrek jag och hoppade runt honom.
- Mm, mumlade han som svar och fortsatte spela Ds.
- Spelnörd! Sa jag och skrattade.
Liam fortsatte koncentrera sig på spelet.
Zayn satt bredvid honom.
Dom satt på två stolar på läktaren och spelade ett pokemon spel som man kunde vara två på.
Jag, Bella och killarna hade åkt till Liverpool igår.
Vi hade kommit hit på kvällen och då hade vi nästan gått och lagt oss på en gång eftersom vi skulle upp tidigt nästa morgon.
Vi sov i våran tour buss.
Bussen är stor och har sängar, ett litet kök, badrum, xbox, tv skärmar och massa annat kul.
Bussen hade såklart några vanliga säten och några säten där det var fyra säten vända mot varandra med ett bord i mitten.
Våran 3 månaders arena tour i England hade börjat och vår första konsert var här i Liverpool.
Vi repade på dagen och hade konsert på kvällen.
Nu hade vi lunchpaus.
Vi hade käkat lunch och nu satt Liam och Zayn och spelade Ds och jag störde dem.
Niall satt på scenen och spelade gitarr.
Harry hade tagit en mikrofon och stod och sjöng medans Niall spelade gitarr.
Bella satt på scenen och kollade på.
- Okey killar! Ropade Paul.
Vi slutade upp med det vi höll på med och kollade på Paul.
- Dags att repa! Ropade han.
- Men åååh! Ropade killarna och jag klagandes.
Paul bara skrattade åt oss.
Sen gick han fram till Bella.
- Upp på scen och sjung! Ropade Bella och sen stod hon och Paul och skrattade.
Jag skrattade och sen gick jag upp på scenen och tog en mikrofon.

Zayns perspektiv:
Vi hade repat klart och satt i vårat dressingroom.
Liam spelade Ds med Niall.
Louis störde som vanligt.
Bella och Harry satt i en soffa och pratade och jag satt lite längre bort och höll på med min mobil.
Jag hade träffat Linnea ungefär två dagar innan vi åkte.
Jag gillade henne verkligen.
Grace hade jag inte träffat sedan jag var hos Cory i Oxford.
Jag tänkte inte så mycket på henne längre.
Jag tänkte mer på Linnea.
Förmodligen för att jag träffat Linnea mer.
Men ändå så kändes det konstigt.
Jag tryckte upp sms ikonen på min mobil och skrev ”social?:)” i ett sms.
Sedan skickade jag smset till Linnea och Grace.
Jag ville se vem som svarade.
Jag kände mobilen vibrera i handen.
Jag blundade hårt och tog ett djupt andetag innan jag kollade namnet som dykt upp på skärmen.
”Linnea”
Jag log lite för mig själv.
Jag klickade på hennes sms.
”Jag är alltid social!:)”
Jag log och sen knappade jag in ett svar.
”Okey bra:D va göru?”
Några sekunder senare så fick jag ett svar.
”Kollar nån konstig drama film med Sanna, durå?:D”
Jag svarade på hennes sms.
”Chillar i Liverpool haha;) Jag, Bella och killarna är i vårat dressingroom och väntar på att konserten ska börja:)”
Jag kände mobilen vibrera i min hand.
Varje gång den gjorde det så slog mitt hjärta ett extra slag.
Jag kan inte förklara hur det känns.
Jag skulle precis sms Linnea och fråga vilken film hon kollade på när Paul kom in i rummet.
- Ni är på om 10 minuter, fixa det sista och följ med mig, sa han och log mot oss.
”Vi ska strax på scen så jag kan inte smsa mer nu, vi hörs!:)”
Medans alla fixade med sitt hår, sina kläder, värmde upp rösten och allt som de behövde göra så smade jag Linnea.
Jag kollad mig i spegeln, allt såg bra ut.
Jag värmde upp rösten och medans jag höll på med det på fick jag ett sms från Linnea.
Jag fortsatte värma upp rösten medans jag kollade på smset.
”Lycka till! Ni kommer vara grymt bra! :D”
Jag log och svarade på smset.
”Tack!<3”
Jag skickade utan att tänka mig för.
- Fan, sa jag tyst för mig själv.
- Zayn och Niall kom nu! Hörde jag Liam säga.
Jag la mobilen på ett bord och började gå mot dörren när jag hörde min sms signal.
Jag ville så gärna vända mig om och springa fram och svara på Linneas sms.
Om det nu var Linnea som hade smsat?
Om det var hon, vad hade hon skrivit?
Jag hörde dörren stängas bakom mig.
Många frågor snurrade i mitt huvud.
Några sminkare kom fram och fixade oss inför att vi skulle stå på scen.
Bella stod en bit bort med Paul.
Varför skickade jag de där smset?
Nu har jag säkert sabbat allt!
Hon gillar säker inte mig på samma sätt som jag gillar henne!
Eller?
Jag tog ett djupt andetag och försökte rensa bort alla tankar ur huvudet.
Ikväll skulle jag ha kul, jag skulle göra det jag älskar mest med fyra av mina bästisar!
- Kom igen killar, nu kör vi! Sa Harry och skrattade.
- Vi har en konsert att göra! Sa jag glatt.
Jag hade äntligen lyckats sluta tänka på Linnea.
Nu tänkte jag bara på konserten.
Killarna och jag samlades i en ring och började snacka.
Bella, Paul och hela vårat crew kom och vi snackade.
Sen hörde jag rösten på scenen ropa.
- Välkomna upp One Direction!
Nu var det dags.
Jag kunde höra fansen skrika.
Jag och killarna gjorde några high fives.
- Nu kör vi! Sa Liam glatt och sen klev vi på scenen till tusentals skrikande fans glädje.

Isabellas perspektiv:
Slutet av konserten närmade sig.
Killarna sjöng slutet på Tell me a lie.

Tell me everything but don't you say he's what you're missing baby
If he's the reason that you're leaving me tonight
Spare me what you think
Tell me a lie

Dom tackade fansen och några minuter senare så klev dom av scenen.
- Yes!
- De där gjorde vi bra!
Jag såg på dem att de var glada.
Jag gick fram och kramade dem alla.
- Det där gjorde ni bra! Sa jag glatt.
Killarna gjorde high fives och sen skrattade dem.
- Imorgon blir det konsert i New Brighton, sa Paul och log.
Vi skulle åka buss under natten.
Vi skrattade lite grann och sen gick vi till killarnas dressingroom för att hämta alla saker.

Zayns perspektiv:
Jag började plocka ihop alla mina saker.
Jag hade inte tänkt på Linnea under konserten men plötsligt så kom jag och tänka på henne eftersom jag såg min mobil.
Den låg på ett bord.
Jag kom ihåg smset jag hade skickat till henne och jag kom ihåg att jag hade fått ett sms innan jag gått ut ur rummet.
Jag kände mitt hjärta slå lite fortare.
Jag plockade ihop resten av mina saker och tog upp mobilen.
Jag tog ett djupt andetag och låste upp skärmen.
Alla killarna och Bella höll fortfarande på att plocka ihop sina saker.
Jag kollade på skärmen.
Namnet som dök upp fick mitt hjärta att banka extra hårt.
”Linnea”



Tack för alla kommentarer och hög statestik! :D
Tror ni att ni kan klara att fixa över 10 kommentarer?:)
Jag vet att ni klarar det! :D

Här är förresten videon(en intervju) där Harry säger att han alltid har velat döpa sin dotter till Darcy:)
Det var därifrån jag fick idéen om namnet Darcy:)
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=ot5DFiOwMI0&feature=endscreen


Kommentarer
Postat av: Emma

Meer!!! Du e jättebra :)

2012-03-10 @ 00:05:41
Postat av: Jessica

sjukt braa meer :) <3

2012-03-10 @ 01:42:33
URL: http://jjessicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättebra ! :)

2012-03-10 @ 07:10:22
Postat av: Kajsa

Åå, älskar den :D <3

2012-03-10 @ 09:45:02
Postat av: Hanniz :D

såååå jätte jätte bäst!!! <3

2012-03-10 @ 10:22:29
Postat av: anonym

meeer :)

2012-03-10 @ 10:55:10
Postat av: Lena!

Meer!!! Superduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduperduper BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-03-10 @ 12:19:04
Postat av: gf

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-10 @ 12:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback