I wanna be your hero, kapitel 33

Efter ett litet tag så stod vi nästan ansikte mot ansikte, bara nästan.
- Du har lite mjöl här, sa tyst och log.
- Vart? Frågade Sanna.
- Exakt här, låt mig hjälpa dig, sa jag medans jag böjde mig fram.
Försiktigt rörde mina läppar hennes läppar.


Sannas perspektiv:
Chockat besvarade jag kyssen och sen drog sig Niall undan.
- Förlåt, sa han tyst och kollade ner i golvet.
- Va? Frågade jag förvirrat.
- Det var inte meningen att kyssa dig, jag bara… började Niall men jag avbröt honom.
- Det är lugnt, jag tyckte om det, sa jag och kände hur jag rodnade.
Hade jag precis sagt de där?
Att jag tyckte om det?
Jag såg Niall le.
- Jag också, sa han tyst och pussade på kinden innan vi fortsatte baka.
Jag fattade inte.
Var det Niall och jag nu?
Eller betydde kyssen igenting?
Förvirrat hjälpte jag Niall att baka klart våra chockladmuffins.
- Du Sanna, sa han efter ett tag.
- Ja?
- Jag gillar dig, sa Niall snabbt.
- Niall jag gillar dig också, sa jag och rodnade.
Niall log stort.
- Jag som gått runt i flera dagar och varit orolig över att du inte skulle tycka om mig som mer än en vän, sa Niall och rodnade lite.
- Seriöst? Frågade jag.
Niall nickade.
Jag började skratta.
Niall bara kollade konstigt på mig.
- Jag har gjort exakt samma sak i flera dagar! Utbrast jag.
Niall började också skratta.
- Så du gillar mig och jag gillar dig, sa Niall.
- Är det vi nu? Frågade han sedan och rodnade lite.
- Om du vill, sa jag lite tyst.
- Klart jag vill, sa Niall och skrattade lite.
Jag log stort mot honom.
- Aww, fick jag fram och gav honom en kram.
Han skrattade lite och kramade mig tillbaka.

Zayns perspektiv:
- Hejdå Cory, sa jag och kramade Cory innan jag hoppade in i taxin som skulle ta mig till flygplatsen.
Jag kände mobilen vibrera i fickan.
Jag orkade inte bry mig.
Jag var trött och jag var snart framme på flygplatsen.
Jag betalade taxiföraren och tog mitt bagage och gick mot flygplatsen.
Jag tog på mig mina solglasögon och drog upp luvan på min hoodie.
Jag såg några säkerhetsvakter omringa mig.
Inne på flygplatsen var det inte så många fans.
Jag satte mig ner på en bänk och väntade.
Då kom jag på att min mobil hade vibrerat.
Jag skulle precis ta upp mobilen när jag hörde något ropas ut från högtalarna.
Det ropades det ut att mitt flyg hade landat och att man kunde checka in väskorna.
Jag gick och checkade in min väska och ungefär 30 minuter senare satt jag på flygplanet.
Jag tog upp mobilen och stängde av den utan att kolla varför den hade vibrerat.
Jag satt bara och tänkte.
Flygresan skulle inte ta mer än en timme.
Jag tänkte på Linnea och…
- Vänligen ta på er era bälten alla passagerare! Ropades det ut.
Jag tog på mig mitt bälte och fortsatte tänka.

Isabellas perspektiv:
Klockan var runt 21.
Jag och Harry hade varit ute och gått för ungefär en halvtimme sedan.
Vi hade kollat på det upplysta Eiffeltornet.
Nu satt vi och kollade film.
Jag la mitt huvud på Harrys axel och kände hur ögonlocken blev tunga.
Harrys perspektiv:
Eftertexterna började rulla och jag tog upp tv kontrollen som låg bredvid mig på soffan och stängde av tv.
Jag log när jag såg Bella sova på min axel.
Jag lyssnade på hennes lugna andetag.
Försiktigt lyfte jag upp henne.
Det är två hjärtan som slår, tänkte jag och kollade på hennes mage.
Jag bäddade ner henne i sängen och kröp ner bredvid henne.
Jag vet inte hur länge jag låg där och lyssnade på Bellas andetag.
Försiktigt la jag min ena hand på Bellas mage.
Jag ska bli pappa, tänkte jag för mig själv.
Jag kände att jag blev både lycklig och rädd på samma gång.
Jag ska bli pappa.
Meningen ekade i mitt huvud.
Jag la mig tillrätta och blundade hårt.
Snart sov jag.

Louis perspektiv:
Zayn hade kommit hem på kvällen igår.
Niall hade varit väldigt glad men Zayn hade varit lite nedstämd.
Jag och killarna hade lyckats fått reda på varför Niall var glad.
Han och Sanna var tillsammans.
Jag hoppades att det skulle hålla länge, dom var verkligen söta ihop.
Men vi hade däremot inte fått reda på varför Zayn inte var så glad.
Han hade sagt att han bara var trött men jag trodde inte på honom.

Zayns perspektiv:
Jag låg i min säng.
Klockan var efter tolv men jag orkade inte gå upp.
Jag vände på mig och blundade.
Jag hörde min mobil pipa till.
Jag vände mig om och tog mobilen som låg på nattduksbordet.
Jag kollade på skärmen, kontakten ”Grace:)” var det första som kom upp.
Jag öppnade smset.
”Haha oj såg inte ditt sms för ens nu, måste ha somnat igår;)”
Jag orkade inte svara.
Jag bara la ifrån mig mobilen och blundade.
Jag hörde hur det knackade på min dörr.
Sedan hörde jag dörren öppnas.
Jag öppnade ögonen och såg Liam stå i dörröppningen.
- Zayn du måste gå upp, annars sover du bort hela dagen! Sa han och log.
- Vad är klockan? Frågade jag.
- Kvart i ett, sa Liam och skrattade.

Liams perspektiv:
Zayn la händerna på huvudet och vände sig om.
- Zayn seriöst, kliv upp! Sa jag och gick fram mot hans säng.
Jag hörde hans sms signal.
Zayn vände på sig, kollade mobilen och slängde sedan den på sängen.
Det var då jag såg det.
Zayns ögon var röda, jag såg att han hade gråtit
- Zayn hur är det? Frågade jag oroligt och satte mig på hans säng.
Han mumlade något.
- Zayn vad har hänt? Frågade jag.
Zayn satte sig upp i sängen.
Han hade hans gröna One Piece på sig.
- Liam har du någonsin varit kär två tjejer samtidigt? Frågade han med en konstig ton i rösten.



Tack för kommentarerna!
Jag har beslutat att ta in en till tjej i novellen, hon heter Grace:)
Jag tänkte att det kanske behövdes lite drama?
Det blir lite mer spännande då kanske?

Jag ska snart på träning och sen ska en kompis sova över, men jag ska försöka uppdatera så bra jag kan :)


Kommentarer
Postat av: dfd

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-08 @ 16:06:17
Postat av: grace:)

OMMMMMMGGG!!!! JAG ÄR MEEEED!!!! SKRIIIIIV MEEER!:DD<3

2012-03-08 @ 16:20:16
Postat av: jessica

Skit bra meer :) <3

2012-03-08 @ 16:52:10
Postat av: Anonym

Jättebra! Meer!!;)

2012-03-08 @ 17:20:25
Postat av: Malin

Mer ! :)

2012-03-08 @ 20:41:57
Postat av: Emma

MEEER :D

2012-03-08 @ 20:44:21
Postat av: Johanna

Så himla jätte sjukt genialt bra!!!! Mer tack..

xoxo

2012-03-08 @ 20:57:42
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Postat av: sanna :D

OMF JAG ÄR TILLSAMMANS MED NIALL HORAN!!! Haha vad löjlig du måste tycka att jag är nu, eftersom jag sitter och fangirlar åt din novell x'D <3

2012-03-08 @ 22:51:23
URL: http://lifeofonedirection.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback