I wanna be your hero, kapitel 32

Varför skulle det alltid gå så bra för Linnea när det gäller killar?
Jag la mig ner i sängen, redo för att somna.
Jag tog upp mobilen och såg Niall sms igen.
Den här gången ska det gå bra för mig också när det kommer till killar, tänkte jag och somnade med ett leende på läpparna.


Sannas perspektiv:
Jag knackade på dörren till huset där One Direction bor.
Dörren öppnades och där stod Niall med ett leende på läpparna.
- Hej, sa han och log.
- Hej, sa jag.
- Du kanske vill komma in istället för att gå ut och gå, sa Niall.
- Det lär finnas fans och paparazzis ute, sa han lite besviket.
- Okey, det är ändå lite kallt ute, sa jag och log.
- Ja det är ju höst, sa Niall och skrattade.
Jag klev in i hallen och tog av mig mina skor.
- Vad vill du göra? Frågade Niall och log.
- Visst, sa han och log stort och sen började vi gå mot köket.
- Var är killarna? Frågade jag och log.
- Liam är hos Danielle, Louis är hos Eleanor, Harry är i Paris med Isabella och Zayn är hos en kompis i Oxford, sa Niall.
- Oxford? Frågade jag.
Niall nickade.
- Det är fint där, sa jag och log.
- Ja, sa Niall och log större.
- Han ska sova över där så han är hemma imorgon kväll, sa Niall sedan.
- Okey, sa jag och log.
Jag kände att jag vart lite lugnare.
I början hade jag varit jättenervös och egentligen så borde jag blivit mer nervös nu när vi var ensamma i huset.
Men jag blev inte mer nervös, jag vart lugnare ju längre tid det gick.
Det kändes så rätt på något sätt, jag kunde verkligen vara mig själv med Niall.

Nialls perspektiv:
Jag letade reda på en bok med recept på muffins.
- Vill du baka chockladmuffins? Frågade jag och log.
- Visst, sa Sanna och gick fram till mig där jag stod med boken.
Jag slog upp receptet och la boken på köksbordet.
Sen började jag och Sanna plocka fram alla ingredienser.
Först var det ganska tyst.
Nästan pinsamt tyst.
- Berätta lite om dig, sa jag snabbt.
- Okey, sa Sanna och log.
Sen började hon berätta.
När hon berättat klart så bara stod jag och log.
- Berätta lite om dig Niall, sa Sanna och log.
Jag började blanda ihop egg och socker i en skål och började sedan berätta lite om mig själv.
- Okey, sa Sanna och log mot mig när jag hade berättat klart.
Jag kollade receptet.
”Blanda alla torra ingredienser i en skål”
- Okey, mjöl, kakao… började jag mumla och tog alla torra ingredienser.
Jag hällde i mjölet i en skål och jag lyckades även hälla mjöl på mig själv.
Sanna skrattade.
- Nu du! Sa jag och skrattade.
Jag tog en hand full med mjöl och kastade på Sanna.
Hon skrattade ännu mer.
- Niall! Skrek hon och tog lite mjöl i sin hand och kastade på mig.
Sen var mjölkriget igång.
Efter ett tag så slutade vi kasta mjöl, vi bara stod och skrattade.
Helt mjöliga.

Harrys perspektiv:
Jag och Bella var ute och gick.
Vi hade shoppat lite, eller snarare Bella.
Hon hade hittat det hon ville ha och jag hade betalat även fast hon sagt nej.
Det var lite kyligt ute även fast solen sken, men det är så det är på hösten.
Jag och Bella bestämde oss för att köpa med oss lite mat, hyra några filmer och gå hem till hotellet.

Zayns perspektiv:
Jag var hemma hos min kompis Cory i Oxford.
Han hade bott i Bradford och vi hade varit kompisar när vi var yngre.
Han hade flyttat när jag var 16 år och jag träffade honom inte så ofta.
Vi hade jättekul tillsammans.
Jag hade verkligen saknat honom.
Jag saknade såklart alla mina andra vänner i Bradford.
Jag tänkte kanske åka och hälsa på dem men jag hann nog inte.
Jag och killarna hade ledigt den här veckan och sen skulle vi göra några intervjuer. Sedan var det bara att packa väskorna och åka på en tre månaders arena tour i England.
Vi skulle ha långa dagar med övning på dagen och konserter på kvällen.
Vi åkte iväg i September, vilket var om ungefär 2 veckor och sen var vi hemma i slutet av november.
- Zayn, vill du spela fifa? Frågade Cory.
- Visst, sa jag och tog en spelkontroll.

Harrys perspektiv:
Jag och Bella hade köpt varsin sallad och lite franskt bröd och nu satt vi soffan på hotellet och åt våran lunch och kollade på en romantisk film.
Jag märkte hur Bella kollade lite på sin ring.
Jag pussade henne på kinden.
- Jag älskar dig, sa jag glatt.
Hon log.
- Jag älskar dig också, sa hon.
- Vill du behålla henne? Frågade jag efter en stund.
- Vill du? Frågade Bella och kollade på mig.
Jag tog upp tv kontrollen och pausade filmen.
- Om du vill, som sagt så kan vi bli en familj, sa jag och log.
- Med ett hus, ett husdjur och barn, sa jag sedan.
- Jag tror vi nöjer oss med ett barn än så länge, sa Bella och skrattade.
- Och en katt! Utbrast jag och skrattade ännu mer.
Bella skrattade och kollade sedan på mig.
- Jag vill behålla henne, sa hon tyst.

Nialls perspektiv:
Jag och Sanna stod mitt emot varandra och skrattade.
Vi stod där helt mjöliga.
Efter ett tag så slutade vi skratta och bara stod där helt tyst.
Jag flyttade mig försiktigt närmare henne.
Lite närmare.
Och lite närmare.
Efter ett litet tag så stod vi nästan ansikte mot ansikte, bara nästan.
- Du har lite mjöl här, sa tyst och log.
- Vart? Frågade Sanna.
- Exakt här, låt mig hjälpa dig, sa jag medans jag böjde mig fram.
Försiktigt rörde mina läppar hennes läppar.


Tack för kommentarerna och den höga statestiken, fortsätt så! :D


Kommentarer
Postat av: jessica

Din novell e AWESOME :) ! <3

2012-03-07 @ 22:41:43
Postat av: sanna :D

GAAAAAAAAAAAH! NIALL HORAN KYSSER MIG! (vet att det bara är en novell, men tänk om det här skulle vara sant?MEEERA! :D

2012-03-07 @ 23:21:32
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: grace

MEEER!<3

2012-03-08 @ 00:03:59
URL: http://graceforssell.devote.se
Postat av: Malin

Jättebra ! Och jag fattar inte att du lägger såhär mkt tid, som du gör <3

2012-03-08 @ 07:28:30
Postat av: Emma

MEEEEEEER :D

2012-03-08 @ 08:34:55
URL: http://klemsis.devote.se
Postat av: fda

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-03-08 @ 15:23:02
Postat av: Matilda. c:

när jag byter ut namnet 'Sanna' Till Mitt namn, blir hela novellen 1000000000x bättre xDD nejmen, den är superduper braa!! <3<3 älskar den!

2012-03-08 @ 19:45:54
URL: http://www.matildahagman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback