I wanna be your hero, kapitel 27

- Jag lagar kyckling ikväll, sa jag när jag kom in i köket och log.
- Okey , svarade Liam och log mot mig._
Jag kastade en blick på Niall men han märkte inte det, han höll på att duka.
Jag andades ut.
Tur att han inte hade kommit på vem jag smsade med.


Zayns perspektiv:
- Hejdå Harry, sa jag och kramade om honom.
- Hejdå Zayn, svarade Harry innan han kramade mig tillbaka.
Jag gav Bella en hejdå kram och sen kände jag min mobil vibrera i fickan.
Alla killarna gav Harry och Bella kramar och sa hejdå och sen försvann dem ut genom dörren.
Nu var Harry och Bella på väg mot Paris.
Dom skulle vara borta i 4 dagar, jag skulle faktiskt sakna dem.
Jag gick mot vardagsrummet och kom plötsligt ihåg att min mobil hade vibrerat.
Jag tog upp mobilen och log.
På skärmen såg jag namnet ”Linnea”.

Harrys perspektiv:
Jag och Bella klev ur taxin som hade kört oss till flygplatsen.
Några säkerhetsvakter omringade oss och någon timme senare så satt vi på flygplanet.
- Jag kommer ihåg första gången jag träffade dig, sa jag och log mot Bella.
- Jag skjutsade Liam till flygplatsen och… sen vart jag tyst.
- Och vad? Frågade Bella och log.
- Och sen såg jag dig och det kändes som om nån högg mig i hjärtat på ett bra sätt, sa jag och tog hennes hand.
Hon log mot mig.
- Jag har alltid tyckt att du är sjukt söt, sa Bella glatt.
- Jag kommer ihåg hur du hade sagt att du varit nervös inför flygingen, sa jag och log mot henne.
- Och nu sitter du här, för att flyga för fjärde gången på så kort tid, sa jag.
Hon nickade och log.
- Jo jag har blivit bättre när det kommer till de där med flygningar, sa hon och skrattade.
- Du är modig du, sa jag och log stort mot henne.
Hon log mot mig och efter ett tag hade hon somnat på min axel.
Jag pussade henne lätt på pannan och sen tog jag upp min mobil.
Jag klickade på twitterikonen och började skriva en tweet.
”On my way to Paris with my beautiful girl @isabellapayne, we  miss the boys haha;)”
Jag funderade ett tag och sen tog jag bort allt.
Jag orkade inte tweeta nu.
Jag tog ett djupt andertag och la försiktigt mitt huvud på Isabellas och somnade sedan ganska fort.

Louis perspektiv:
Jag såg Zayn stå där med sin mobil i handen så jag smög upp bakom honom och såg att han hade fått ett sms från en tjej som hette Linnea.
- Vem är Linnea? Frågade jag lite retsamt.
Zayn stoppade snabbt mobilen i hans ficka.
- Ingen, sa han sedan.
- Så det är det hon heter? Hörde jag Niall fråga.
- Jajamän, sa jag och satte mig bredvid Niall i soffan.
- För någon dag sen då bara jag och Zayn var hemma så smsade han med någon och jag fick aldrig veta vem det var, sa Niall och log.
Jag vände på mig och kollade på Zayn.
- Vad? Frågade han och skrattade.
- Kom! Sa jag.
- Okey? Sa Zayn frågandes och gick mot soffan.
- Berätta allt om Linnea! Sa jag bestämt.
Zayn skrattade lite.
- Zayn berätta! Sa Niall och log.
- Vem är Linnea? Frågade jag igen.
-Linnea? Frågade Liam som nyss kommit in i vardagsrummet.
- Ja Zayn smsar med någon tjej som heter Linnea, sa Niall lite retsamt.
Liam satte sig i en fotölj.
- Berätta allt Zayn! Sa han och log.

Zayns perspektiv:
Jag tog ett djupt andetag och sen började jag berätta.
- När vi hade landat i London efter att vi hade varit i LA så stod det ju massa fans och väntade på oss…
- Är hon ett fan? Avbröt Louis mig.
- Låt mig berätta klart, sa jag och skrattade.
- Hon och hennes kompis är från Sverige och dom hade landat ungefär samtidigt som oss, sa jag.
- Dom visste inte att vi skulle vara på flygplatsen, men i alla fall så kom dom fram för att få autografer och då ni killar var och pratade med andra fans så pratade jag med henne och sen bytte vi nummer, sa jag sedan.
- Okey, sa Louis och log.
- Vad gör dom här i London? Frågade Liam nyfiket.
- Dom ska plugga här till hösten så dom har flyttat hit nu, svarade jag.
Killarna log och kollade på mig.
- Vi är bara kompisar, sa jag.
- Än så länge, sa Liam och skrattade.
Louis och Niall började också skratta och tillslut kunde jag inte hålla mig för skratt.
- Men Danielle kommer hit ikväll, Louis du kan ju bjuda hit Eleanor och Zayn du kan ju bjuda hit Linnea och hennes kompis så Niall också kan vara med en tjej, sa Liam och skrattade lite.
- Jag tycker det låter jättebra, sa Louis och reste sig för att gå och ringa Eleanor.
- Jaha okey då, sa jag och log.
”Hej, jag undrar om du och Sanna vill komma hit ikväll?
Det blir jag, du, Sanna, Louis, Eleanor, Liam, Niall och Danielle:)”
Jag knappade snabbt in smset och skickade det.
Någon minut senar fick jag svar.
”Hej! Det låter jättetrevligt, vilken tid ska vi komma?”
- Liam vilken tid ska dom komma? Frågade jag.
- Runt 18, svarade han.
- Okey, sa jag och kollade ner på mobilen och började knappa in ett svar åt Linnea.
”Kom runt 18:)”
Jag skickade smset och gick sedan upp för att ta en dusch.

Isabellas perspektiv:
Klockan var runt 19 och jag och Harry hade landat i Paris för lite mer än en timme sedan och nu satt vi på hotellet.
Vi satt i soffan och kollade film.
Vi hade köpt lite chips och läsk och satt bara och hade mysigt.
Jag kände på mig att dom här dagarna skulle bli underbara.

Zayns perspektiv:
Jag visste att klockan var runt 19 i Paris nu men här hemma i London var klockan bara runt 18.
Linnea och Sanna skulle komma vilken sekund som helst.
Danielle hade kommit för en kvart sedan och hon och Liam satt i vardagsrummet och snackade.
Eleanor skulle komma lite senare, runt 18.30.
Jag hörde hur det ringde på dörren och jag tog ett djupt andetag innan jag gick för att öppna.


Tack för alla kommentarer!
Linnea och Sanna är vinnarna av tävlingen och därför får dom vara med i novellen utifall någon undrar :)

Nu ska jag nog städa lite och sedan gå till en kompis så uppdateringen kanske inte kommer bli bäst;) 

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

hahah va konstigt det känns att se mitt namn med :)

men det var skit bra !:)

2012-03-05 @ 15:44:28
Postat av: Emma

Jättebra! MEEER :D

2012-03-05 @ 16:26:46
Postat av: Malin

Jättebra !



Skulle bli glad om du skrev ett till kapitel idag ! :)

2012-03-05 @ 16:28:28
Postat av: Sanna :D

Håller med Linnea, det känns konstigt att se sitt eget namn vara med. Men det är jätte roligt ändå, hoppas det kommer ett till kapitel ikväll! :D

2012-03-05 @ 16:37:18
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: Anonym

Jätte jätte bra!! :D

2012-03-05 @ 16:37:37
Postat av: jessica

skit bra :) !

2012-03-05 @ 16:48:46
Postat av: Anonym

Jättebra! Mer!;))

2012-03-05 @ 17:03:34
Postat av: kl

meeeeeer

2012-03-05 @ 17:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback