Our own fairytale, kapitel 50


- Förresten, sa du nått om mig till skivbolagsmänniskorna? Frågade jag efter kramen hade tagit slut.
Jag tänkte att det kanske var han och killarnas förtjänst att jag är här.
- Nä, jag tänkte men jag hann tydligen inte innan dem hittade dig, sa han och log.
Jag log tillbaka.
- Jag har verkligen saknat dig Em, sa Liam och kollade mig rakt i ögonen.
Jag tänkte svara att jag saknat honom med men jag hann inte innan jag kände hans varma läppar på mina.
Ett lyckorus spred sig inom mig.
Äntligen!


Liams perspektiv:
Hela jag bubblade av lycka.
Emely och Liam.
Liam och Emely.
Våra namn passar perfekt tillsammans.
Och äntligen så är vi tillsammans igen.
Sen började jag fundera.
Emely hade ju fyllt 17 år för ett tag sedan.
Om hon blir signerad så kommer hon säkert flytta till London och då kan vi träffas oftare.
Och hon måste bli signad.
Hon är ju grymt duktig.
Sen kom jag att tänka på Niall och Evelyn.
Evelyn bor nu i London.
Inte långt ifrån mig och resten av killarna.
Hon och Emely kanske kan bo ihop?
Dom är ju typ bästisar.
Det är nog inte en sån dum ide.
Mina tankar avbröts av att dörren öppnades.
Alla människor ifrån skivbolaget kom in.
- Så Emely vi har pratat, började dem.
Jag kände Emely ta tag i min hand och klämma den hårt.
- Och vi skulle gärna villa signa dig.
Jag hörde Emely skrika lite dämpat och sen kramade hon om mig.
Jag kramade henne tillbaka och sen skakade hon hand med alla människor.
Hon blev signad.
Det är fantastiskt.
Fast det hade inte förvånat mig så mycket eftersom hon är sjukt duktig.
Jag hade bara blivit glad.
Så otroligt glad.

Emelys perspektiv:
Jag kunde knappt fatta det.
Jag är signad med SYCO Music.
Det är fantastiskt och ofattbart!
Min dröm håller på att gå i uppfyllelse.
Jag bokade några möten för låtskrivning och inspelning med några av männen och sen ringde jag mamma.
- Celine Collins, svarade hon.
- Hej mamma! Utbrast jag glatt.
- Hej gumman, sa hon.
- Har du sjungit upp? Frågade hon sedan.
- Jajamän, svarade jag.
- Gick det bra? Frågade hon glatt.
- Japp och… sa jag och var tyst en stund.
- Vad? Frågade mamma otåligt men glatt.
- Jag blev signad! Nästan skrek jag.
- Va? Åh herregud det är fantastiskt Emely! Utbrast mamma glatt.
- Ja, sa jag överlyckligt.
Jag pratade med mamma en stund innan vi sa hejdå och la på.
Jag vände mig till Liam med ett stort leende på läpparna.
- Så? Frågade Liam
- Men sluta säga så och inget mer hela tiden, sa jag och skrattade.
Liam skrattade lite.
- Med så menade jag att fråga om jag får bjuda den blivande stjärnan på middag, sa Liam och log.
- Det skulle den blivande stjärnan tycka väldigt mycket om, svarade jag och log.

Liams perspektiv:
- Du det är en sak jag vill ge dig, sa jag och gav Emely en liten present.
- Vad är det här? Och varför får jag en present? frågade hon nyfiket.
- Du har fyllt år, sa jag.
- Jag för ganska länge sedan.
- Ja men jag har inte haft chansen att ge dig presenten eftersom jag specialbeställde den och när jag åkte till dig så var den inte klar, sa jag.
Hon kollade på mig med ett stort leende.
- Du behöver inte specialbeställa något till mig, sa hon.
- Jag ville det, sa jag och log.
Hon log tillbaka.
- Tack, sa hon sedan och öppnade presenten.
Det var ett halsband med en berlock som man kan öppna.
På berlocken stod det "Our own fairytale" och inuti berlocken fanns det två bilder på mig och Emely tillsammans.
Jag hoppades att hon skulle gilla den.

Emelys perspektiv:
- Tack så mycket Liam, halsbandet är fantastiskt! utbrast jag och kramade om honom.
- Inga problem, sa han och kramade mig tillbaka.
Sen reste vi oss.
Liam tog min hand och höll den medans vi gick ut ur byggnaden tillsammans för att gå och äta middag.
Kanske blir det en promenad med Subway som första gången vi träffades.
Vem vet?
Allt jag vet är att nu är det jag och Liam.
Och så kommer det alltid vara.


NU ÄR MIN NOVELL "OUR OWN FAIRYTALE" AVSLUTAD!
Ge mig gärna kommentarer om hur ni tyckte novellen var :)
Jag ska skriva ett inlägg och berätta om min nästa novell om några dagar.
Jag kommer ta några dagar ledigt ifrån bloggen nu innan jag börjar på nästa novell.
Skolavslutningar och massa sånt ska fixas och sen kommer min nya novell upp om max en vecka.
Vi hörs och viktigast av allt.... TACK SÅ SJUKT MYCKET FÖR ALLT UNDERBARA LÄSARE! :D


Kommentarer
Postat av: Amandah :D

Så grymt bra!

2012-06-13 @ 17:44:35
URL: http://fiveverysweetboys.blogg.se/
Postat av: Becca

Jag älskade din novell! Den var fantastiskt och det med halsbandet i slutet var bättre än fantastiskt!



Ska du börja på en ny novell sen?

Kram

2012-06-13 @ 19:08:18
Postat av: Anonym

din novell har varit sjukt bra och du har uppdaterat nya och nya kapitel nästan hela tiden! har älskat alla dina noveller. Sen är det skitbra att du ska börja på en ny! för du gör liksom alltid bra noveller!!:) vem kommer nästa handla om av killarna? om du bestämt då!(:

2012-06-13 @ 19:21:45
Postat av: grace

gulligt slut!:)

2012-06-13 @ 20:23:33
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Denna novellen har varit, helt fantastisk! Du är sjukt bra skrivare!

Älskar alla dina noveller & jag abslout älskar alla!

Fortsätt såhär. <3

Jättebra btw! <3

2012-06-13 @ 20:58:21
Postat av: manda

helvete kvinna, du skriver så jävla bra! Denna ff var ju bara för underbar! Älskar den verkligen så myckeeet! ♥♥

2012-06-13 @ 21:33:04
Postat av: jessica

INGAAA ORD SÅ JÄKLA BRAA <3

2012-06-13 @ 22:08:20
Postat av: Anonym<3

inga ord kan beskriva, sjukt bra!<3;*

2012-06-14 @ 19:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback