Our own fairytale, kapitel 48


Jag satt och segade mig framför tv:n.
Klockan var runt ett och jag hade ingen aning om vad jag skulle hitta på.
Zayn hade sagt att jag borde gå ut och göra nått för att sluta tänka på Emely.
Jag kanske borde ta en promenad?
Det är bättre än att sitta här framför tv:n hela dagen i alla fall.


Emelys perspektiv:
Last night I heard my own heart beating
Sounded like footsteps on my stairs
Six months gone and I'm still reaching
Even though I know you're not there

I was playing back a thousand memories, baby
Thinking 'bout everything we've been through
 Maybe I've been going back too much lately
When time stood still and I had you

Come back, come back, come back to me like
You would, you would if this was a movie
Stand in the rain outside 'til I came out
Come back, come back, come back to me like
You could, you could if you just said you're sorry
I know that we could work it out somehow
But if this was a movie you'd be here by now

Pianisten spelade och jag sjöng If this was a movie av Taylor Swift framför alla skivbolagsmänniskor.
Vart det här bra så blev jag signad.

I know people change and these things happen
But I remember how it was back then
Wrapped up in your arms and our friends were laughing
'Cause nothing like this ever happened to them,
Now I'm pacing down the hall, chasing down your street

Flashback to the night when you said to me,
"Nothing's gonna change, not for me and you
Not before I knew how much I had to lose"

 

Come back, come back, come back to me like
You would, you would if this was a movie
Stand in the rain outside 'til I came out
Come back, come back, come back to me like
You could, you could if you just said you're sorry
I know that we could work it out somehow
But if this was a movie you'd be here by now

If you're out there
If you're somewhere
If you're moving on
I've been waiting for you
Wary since you've been gone
I just want it back the way it was before
And I just wanna see you back at my front door
And I say

Tårarna brände bakom ögonlocken.
Sången fick mig att tänka på Liam.
Och det är därför jag sjunger den.
Taylor skriver sina låtar om känslor och man vill sträva efter att få fram känslor så varför inte sjunga efter mina känslor precis nu?
Mina förtvivlade känslor om Liam.
Come back to me like you would if this was a movie.
Det önskar jag kunde hända.
Jag ville att Liam skulle komma tillbaka.

Come back, come back, come back to me like
You would before you said it's not that easy
Before the fight, before I locked you out
But I take it all back now
Come back, come back, come back to me like
You would, you would if this was a movie
Stand in the rain outside 'til I came out
Come back, come back, come back to me like
You could, you could if you just said you're sorry
I know that we could work it out somehow
But if this was a movie you'd be here by now

You'd be here by now
It's not the kind of ending you wanna see now
Baby, what about the ending
Oh, I thought you'd be here by now, whoa
Thought you'd be here by now

Jag avslutade sången och människorna applåderade.
Jag log även fast tårarna bara ville strömma fram.
- Tack Emely, vi ska bara gå och prata ihop oss lite, sa en man.
- Stanna här du så kommer vi strax tillbaka, sa han sedan och reste på sig.
Jag log och nickade.
Även fast jag var nära på att bryta ner i gråt på grund av saknaden av Liam så var jag fylld med hopp.
Jag följde männen med blicken när dom gick ut ur rummet och det var då jag såg det.
Liam stod i dörröppningen.
Jag kunde inte tro mina ögon.
Förvånat tog jag ett djupt andertag för att hålla mig samman.
Några av männen klappade Liam på axeln, hälsade på honom och pratade lite med honom.
Dom verkade känna honom.
Inte så konstigt kanske eftersom One Direction var signerade inom det här skivbolaget.
Männen försvann och Liam gick in genom dörren.
Jag stod still och det gjorde han med.
Ingen av oss sa något.
Vi bara stod där med en ganska konstig ögonkontakt.
Jag visste inte vad jag skulle göra eller säga, jag ville bara gråta och gå härifrån men det var som om någon hade klistrat fast mina fötter i marken.
Jag stängde mina ögon och vände ner huvudet mot golvet.
Jag orkade inte kolla på Liam.
Plötsligt kände jag en varm famn krama om mig. 



Tanks för kommentarerna! haha Nialler style nurå;)
Men jag tänkte bara säga att några av er tycker jag uppdaterar dåligare nu än förut och jag ska förklara varför. Det är för att förut hade jag inte lika mycket att göra som nu. Om ni såg mitt schema skulle ni bli rädda haha;)
Nja men jag ahr sjukt och då menar jag verkligen sjukt mycket för mig just nu.
Men snart blir det inte lika mycket och då kommer nog uppdateringen igång som den var förut!

Och Jssmn som kommenterade något kapitel sedan: Tack! Jag har länkat din blogg nu så du får gärna länka min :)

Är det någon fler som vill göra länkbyte så är det bara att kommentera:)


Kommentarer
Postat av: Matilda. c:

no,no,noooo.. inte sluta dääär! mera! :DD

2012-06-12 @ 15:38:20
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: grace

mer!!

2012-06-12 @ 15:51:13
Postat av: jessica

MEEEEEEEEEEEEER <3 :DD

2012-06-12 @ 17:16:35
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

oh my carrots! jättebra! <3

2012-06-12 @ 18:33:54
Postat av: Madde

Hej! Grym novell! Skulle du vara intresserad av ett länkbyte? :)

2012-06-12 @ 19:28:08
URL: http://celebnovels.blogg.se/
Postat av: manda

Nejnejnejnej, inte kan du sluta däär, det är ju bara elakt! ;__; Gud, men ändå, du skriver så underbart, kvinna, älskar det! <3

2012-06-12 @ 23:12:33
Postat av: Felicia

GöR gärna ett länkbyte ;) btw; har läst alla dina noveller på tre dagar.

2012-06-13 @ 07:55:40
URL: http://minnoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback