Our own fairytale, kapitel 47


Jag log stort och såg säkert jätteidiotisk ut men jag var så glad.
Min dröm var på väg att gå i uppfyllelse.
Detta var stort.
Med ett minst lika stort leende började jag packa ner lite kläder och andra saker i en väska.
Min första tanke när jag hade lugnat ner mig var att ringa Liam och berätta men sen kom jag ihåg att han faktiskt inte fanns där lägre.
Då försvann lyckan och istället sjönk jag ner på min säng och kände saknaden av honom.



Emelys perspektiv:
Väskan var packad och jag hade fått ledigt från skolan.
De ända som visste om det här var Lilly, Johnny, Annie och mamma.
Jag hade sagt hejdå till alla och checkat in min väska.
Jag satt med min mobil och drack en cola vid ett litet café på flygplatsen när jag hörde någon säga mitt namn.
Jag kollade upp ifrån mobilen och såg Kieran.
- Hej, sa jag och log.
- Kan jag slå mig ner? Frågade han.
- Varsågod, sa jag glatt.
Han satte sig ner mitt emot mig och öppnade hans cola och drack några klunkar.
- Så vart ska du? Frågade han och log emot mig.
- Till London på några jobbmöten, sa jag.
Han nickade.
- Vad för jobb söker du till? Frågade han.
- Jag ska sjunga upp för några, kanske jag blir signad, sa jag och kände lyckan nästan bubbla över.
- Åh vad kul! Utbrast han och log.
- Lycka till, jag lovar att köpa ditt album, sa han och log igen.
- Tack, sa jag och skrattade lite.
Jag och Kieran drack upp våran dricka och snackade ett tag innan det var dags att gå på planen.
Tyvärr så skulle Kieran hem till honom och inte till London så vi åkte inte med samma plan.
Någon ropade ut i högtalarna att det var dags att lyfta så jag tog på mig mitt bälte.
Snart var vi i luften på väg emot London och på väg emot min dröm.

Liams perspektiv:
Jag satt och segade mig framför tv:n.
Klockan var runt ett och jag hade ingen aning om vad jag skulle hitta på.
Zayn hade sagt att jag borde gå ut och göra nått för att sluta tänka på Emely.
Jag kanske borde ta en promenad?
Det är bättre än att sitta här framför tv:n hela dagen i alla fall.


Tack för kommentarerna, jag blir sjukt glad! :D
Förlåt för ett kort kapitel men jag hade inte så lång tid på mig att skriva eftersom jag knappt varit hemma idag, men lite är ju bättre än inget;)

Kommentarer
Postat av: jessica

LOVE IT !!, bara synd att du inte uppdaterar lika bra längre som förut

2012-06-11 @ 21:32:23
Postat av: grace

håller med jessica! mer!:)<3

2012-06-11 @ 21:36:35
Postat av: feliciaaaa

åh, håller inte med de ovan. eller jo, klart...men du har ju ett liv utanför med. o när du väl uppdaterar så skriver du typ 1-3 kapitel per gång. skiiiit braaa! :o

skullle du inte kunna länka mig? eller ha mig bland dina länkar eller skriva min blogg i ett inlägg? du är gryyyyyymmm! xx

2012-06-11 @ 21:39:34
URL: http://zaynnovell.devote.se
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Sjukt bra! <3

2012-06-11 @ 22:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback