Our own fairytale, kapitel 40


- Bara kolla flyg! Nästan skrek jag.
- Visst jag smsar dig när jag hittar nått, sa Zayn tyst.
- Tack, fick jag fram med en röst fylld med sorg.
Jag la på och la ner mobilen i fickan.
Sen lutade jag mig bakåt på parkbänken och la händerna på huvudet och skrek samtidigt som jag bara grät ut riktigt.


Liams perspektiv:
Jag satt på den iskalla bänken med tårar i ögonen när min mobil vibrerade.
Zayns namn dök upp på skärmen och jag öppnade hans sms.
”Vad som än hänt så kan du snacka med mig, jag säger inte att du behöver men om du vill så finns jag för dig och det är därför jag kollat flygtiderna.
Nästa flyg till London går klockan 14.45 idag, sen 18.14 ikväll och sen klockan 10.30 imorgon och sen går det inga fler flyg för ens nästa vecka”
Jag suckade och svarade ett tack på hans sms.
Sedan ringde jag en taxi och berättade vilken gata jag var på.
Taxin kom och körde mig till flygplatsen.
Jag betalade och tog min väska innan jag gick in på flygplatsen och fram till en disk.
- Hej, finns det lediga platser på flygplanet som går kvart i tre? Frågade jag och sneglade på klockan som var halv tre.
- Ja men det lyfter om 15 minuter så senaste incheckningstiden var för 15 minuter sedan, svarade hon som satt bakom disken.
Jag suckade och tog fram mobilen och kollade Zayns sms.
- Finns det platser på flygplanet som går klockan 18.14 då? Frågade jag en aning stressad.
Kvinnan knappade in något på hennes dator och sen kollade hon på mig.
- Tyvärr, men det finns några platser kvar på flyget som går imorgon klockan 10.30, sa hon.
Sen frågade hon mig om jag ville boka en plats på det planet.
Det gjorde jag och sen gick jag och satte mig på en bänk.
Fint, här måste jag sitta tills imorgon, tänkte jag irriterat.
Egentligen så skulle jag ju kunna fixa fram något bättre, jag menar jag är Liam Payne från One Direction.
Jag har pengar och berömmelse.
Fast jag är också en människa precis som vem som helst.
Tanken på att jag faktiskt bara är en människa fick mig att sitta kvar på en hårda bänken istället för att försöka skaffa en plats på ett tidigare plan eller ett lyxigt hotell med hjälp av pengar och berömmelse.
Förresten så är Canterbury främmande så jag skulle säkert inte ens hitta in till stan ifrån flygplatsen så att försöka hitta ett hotell skulle bara vara slöseri med tid.
Man kan ju åka taxi men det har jag inte lust med.
Jag har inte lust med nått.
Därför sitter jag kvar på bänken och kollar alla stressade och glada människor som går förbi mig.
Vissa har kostymer och går snabbt medans några barnfamiljer skrattar och ler.
Vissa har bråttom iväg till olika möten i olika städer och vissa ska åka och hälsa på sina släktingar och vänner över jul.
Juste, snart är det jul.
Tanken fick mig att tänka på Emely.
Om ungefär en månad är det jul.
Jag skulle egentligen varit hos Emely i två veckor mer, sen haft några signeringar med killarna och sen åkt hem till familjen några dagar.
Men nu får jag istället ha dom två lediga veckorna som är kvar för mig själv.
Tanken fick mig att vilja åka hem till Emely igen.
Men det skulle inte funka, det vet jag.
Aja, jag behöver i alla fall inte fundera över vad jag ska köpa för julklapp till henne.



Tack för kommentarerna! :)


Kommentarer
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

asbra! <3

2012-06-04 @ 15:38:30
Postat av: Sanna :D

meraaaa! :D

2012-06-04 @ 16:37:01
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: Colette

länkbyte? :) xx

2012-06-04 @ 18:01:44
URL: http://hazzette.blogg.se/
Postat av: anonym

bra!!! :D

2012-06-04 @ 22:05:26
Postat av: jessica

snälla , mera men det mellan liam och emely kommer väll att fixa sig ? <3

2012-06-04 @ 22:38:04
Postat av: IKA

meeeer

2012-06-05 @ 14:53:17
URL: http://baramunthernovell.blogg.se/
Postat av: grace

mer!!:D<3

2012-06-05 @ 15:44:57
URL: http://graceforssell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback