Freedom comes when you learn to let go, kapitel 5

 


Hon vände sig om och kollade frågande på mig.
- Your back is fu… böjade jag men hon avbröt mig.
 - It’s nothing, really, I just fooled around with some friends, sa hon och log emot mig.
- Okey, svarade jag.
Den hälften av mig som svarade trodde på det hon sa men den andra hälften tvivlade.
- Niall come on, let’s jump together! Sa Mary och tog tag i min hand.
 Hennes hand var liten, blöt och kall men ändå så passade den perfekt i min.
Ett leende smög sig upp på mina läppar när vi hoppade i ett halvt varma vattnet.


Nialls perspektiv:
Det halvt varma vattnet omringade oss.
Försiktigt öppnade vi båda ögonen och såg suddigt på varandra under vattenytan.
Mary log så en luftbubbla kom ut hur hennes mun.
Det fick mig att skratta lite smått så en luftbubbla kom ut ur min mun också.
Sen hände det något som jag inte förstod.
Jag simmade närmare henne, tog hennes huvud i mina händer och kysste henne.
Sen släppte jag henne snabbt och vi simmade upp till vattenytan för att få luft.
Vänta? Vad hände nyss?
Varför kysste jag henne?
Förvirrad av alla tankar kollade jag på Mary.
Hon kollade på mig med en blick blandad av rädsla och glädje.
Det var mina tankar och känslor som hade tagit över och fått mig att kyssa henne.
Allt kändes bara så rätt precis då.
Nu kändes allt bara konstigt?
Jag hade kanske känslor för Mary som jag gömt för mig själv tidigare?
Marvels perspektiv:
Jag, Niall och Michel fortsatte bada medans Mary simmade in emot stranden.
- Mary were are you going? Ropade jag efter henne.
- Just gonna try to get tanned, ropade hon tillbaka och fortsatte simma.
Nialls perspektiv:
Nej något är fel och jag känner mig skyldig att fixa det.
- Tanning sounds like a good idea, keep swiming guys i’ll be back i a while, sa jag och började simma till land.
När jag väl simmat klart så satte jag ner mina fötter i sanden.
Sanden var len att gå i.
Jag såg Michel och Marvel som hoppade ifrån bryggan och sen såg jag Mary sitta på hennes utbredda handduk.
- You wont get tanned if you sit like that, sa jag och tog min handduk och la den i sanden bredvid Mary.
Sen satte jag mig ner bredvid henne.
- What’s wrong? Frågade jag och kollade på henne.
Hon svarade inte, hon bara kollade ut emot vattnet.
- I know something is wrong, sa jag.
Mary satt tyst en stund innan hon svarade.
- What do you feel?
- What do you mean? Frågade jag lite förvirrat.
- Tell me every single feeling you feel right now, sa hon.
Jag vet inte ens själv vilka känslor jaqg har, hur ska jag då kunna berätta dem för henne?
- Oh well, I feel worried about you cause I know that something is wrong, sa jag.
- You’re not that worried, you’re just a little concerned, sa hon.
- Yeah I’ll guess you’re right, svarade jag.
- And more?
Hennes frågor förvirrade mig.
- What?
- What more feelings are you feeling? Frågade hon.
- Happiness because you guys are here, svarade jag.
- More?
- I’m feeling happy cause it’s summer, sa jag och undrade vart hon ville komma med alla frågor.
- Is that all? Frågade hon.
Nu var det min tur att sitta tyst.
Både jag och Mary kollade ut mot vattnet där Marvel och Michel simmade.
- No, svarade jag efter ett tag.
- What are you more feeling? Frågade Mary med blicken fortfarande fäst på vattnet.
Där hade hennes blick varit under hela konversationen.
- Love, svarade jag.
- I think I love you Mary, sa jag och la min hand på hennes.


Skulle vara skitlycklig om blogg.se ville byta tillbaka till sin gamla design men det lär väl inte hända.... Om någon vet hur man får tillbaka den gamla designen så säg till!:)
Men tack iallafall för kommentarerna och förlåt för att jag uppdaterar sent idag men jag ska passa på att berätta varför. Jo jag jobbar nu mera varje helg så uppdateringen kan bli lite dålig... Ska jobba på måndag och tisdag och veckan efter det också så jaa... Jag ska uppdatera så bra jag kan även fast jag sommarjobbar;)
12+ kommentarer till nästa kapitel :)


Kommentarer
Postat av: Erika Anestedt

mer sjukt bra

2012-06-23 @ 18:37:14
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Sanna :D

jätte bra, mer idag? :D

2012-06-23 @ 20:51:49
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: manda

Oh mygoood! Inte slut dääär! D:

2012-06-23 @ 23:23:57
Postat av: Me+You 'Imma tell you one time. <3

Asbra! <3

2012-06-24 @ 02:24:24
Postat av: Ottilia :)

Meeer!

2012-06-24 @ 10:05:33
Postat av: Vanessa

mer !

2012-06-24 @ 12:26:30
URL: http://vanessaaemma.devote.se/
Postat av: grace

hihi jag kan lasa dina nya kapitel aven fast jag ar i kalifornien!!:))) meer!!:))))

2012-06-24 @ 17:11:51
Postat av: Laura

Jag har läst alla dina och jag älskar dem :D så MEEEEER!!!

2012-06-24 @ 17:54:34
Postat av: kajsa

Oh, jag ällskar dina Ff's meeer! :D

2012-06-24 @ 17:57:46
Postat av: Kikke

Omfg så bra!! I need more :3

2012-06-24 @ 18:04:21
URL: http://1Dloover.devote.se
Postat av: emelie

Meeer!:D<3

2012-06-24 @ 18:05:22
URL: http://mmelie.blogg.se/
Postat av: emelie

Meeer!:D<3

2012-06-24 @ 18:05:23
URL: http://mmelie.blogg.se/
Postat av: anonym

bra! x

2012-06-24 @ 18:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback