Freedom comes when you learn to let go, kapitel 3


Hennes leende fick mig också att le.
- Nice to be back in Ireland right? Frågade jag.
- Ofcourse, svarade hon.
Det kändes som om jag blev glad av att prata med henne.
Men det är säkert bara för att jag har saknat henne, tänkte jag.
Hon är bara min barndomskompis.



Nialls perspektiv:
- Strawberries and vanilla ice cream! Utbrast min mamma när hon kom ut på altanen.
Vi alla jublade och mamma ställde tallrikar på bordet.
Sen fick vi alla en sked och vi högg in på efterrätten.
Jag, Greg, Marvel, Michel, Bobby och Daven fick en burk öl och mamma drack ett glas vin.
Mary som inte är över 18 drack cola.
Marvin och Michel är 19 år sedan i april.
Mary är 17 år sedan februari.
Och jag fyller 19 år i September.
Jag kom ihåg presenterna som jag hade skickat till dem på deras födelsedagar.
Jag satt fullt insjunken i min tankar när jag kände kallt vatten.
Snabbt vaknade jag upp ur mina tankar och såg att Mary hade sprutat vatten på mig med en vattenpistol.
- You’re so dead! Skrek jag skrattandes och flög upp ur min stol och grabbade tag i en vattenpistol, fyllde den med vattenslangen och sprutade sedan på Mary.
Hon sprutade tillbaka och sprang iväg.
Vi sprang runt på gräsmattan och sköt vatten på varandra medans alla vid bordet skrattade.
Helt genomblötta och fyllda med skratt.
Sommar, sköna sommar, tänkte jag glatt för mig själv.
Marys perspektiv:
Nästa morgon vaknade jag upp till att någon drog upp rullgardinen.
Jag blinkade och efter ett tag hade ögonen vant sig vid ljuset.
Då såg jag vem som hade dragit upp rullgardinen.
- Niall what are you doing here?
Frågade jag.
- Waking you up sleepyhead, svarade han och skrattade.
- Yeah I got that, I mean what are you doing in my house this early?
Frågadejag och Niall skrattade.
-  It’s like elven Mary, it’s not early, sa han.
Oj? Elva redan? Det känns som om klockan är sju.
- If you wanna know whats early then you should try my jobb, sa han och log.
Jag skrattade lite och sen klev jag upp ur sängen.
Med en stor T-shirt på mig och hår som stod åt alla håll.
Niall skrattade mer åt mig.
- What? Frågade jag skrattandes.
- Like your bedhead, sa Niall retsamt.
- It’s not like your hair look like that when you get up every morning, sa jag och pekade på hans hår.
- I know, but I look like shit in the morning, you just look cute, sa han.
Jag kände mig själv rodna lite lätt medans jag skrattade.
Sen fick jag världens bästa ide.
Snabbt tog jag upp en kudde ifrån den obäddade sängen och slog till Niall med den.
Oberedd som han var tog han några staplande steg bakom för att få tillbaka balansen.
Sen gick han fram till sängen och tog upp en kudde och slog till mig.
Skrattandes startade vi ett kuddkrig.
  


Dialogerna kommer fortsätta att vara på engelska eftersom dom flesta tyckte bättre om det.
Och tack för kommentarerna!
10+ kommentarer så får ni nästa kapitel idag :)


Kommentarer
Postat av: Anonym<3

skitbra!<3

2012-06-20 @ 17:05:04
Postat av: Paulina

Du är så bra på att skriva längtar till nästa kapitel :)

2012-06-20 @ 17:28:12
Postat av: Erika Anestedt

mer sjukt bra

2012-06-20 @ 17:32:09
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hur gör du så bilderna blir så perfekta? D:

2012-06-20 @ 17:40:15
URL: http://vanessaaemma.devote.se/
Postat av: feliciaaaa

sååå gaaaleeet braaa

2012-06-20 @ 17:58:40
URL: http://zaynnovell.devote.se
Postat av: Hanniz :D

Sååå Braaaaa!!!! :DDDDD <33333

2012-06-20 @ 18:03:15
Postat av: grace

Hihihi mer!:<3

2012-06-20 @ 18:58:27
Postat av: Matilda. c:

Love it girl! <3

2012-06-20 @ 19:21:43
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Asbra. <3

2012-06-20 @ 19:43:22
Postat av: Nattha

Så bra :D

2012-06-20 @ 21:13:36
URL: http://natthah.blogg.se
Postat av: röv

mer

2012-06-20 @ 22:19:58
Postat av: anonym

skitbra! älskar när dialogerna är på engelska och du skriver asbra xx

2012-06-20 @ 22:57:16
Postat av: bea

jättebra!:)

2012-06-20 @ 22:58:36
Postat av: amanda:)

du är hur duktig som helst ju! älskar det <3

2012-06-20 @ 23:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback