Freedom comes when you learn to let go, kapitel 8


- Aha, you have a boyfriend right?
Frågan fick henne att kolla på mig.
- I should have known, somebody as gorgeous as you must have I boyfriend, I’m sorry.
 - No no Niall you got it wrong, I don’t have a boyfriend, you just can’t love me cause in the end it will break your precious heart.
Och med dem orden reste hon sig upp och lämnade mig helt ensam med mina förvirrade tankar.

Nialls perspektiv:
Jag reste mig ifrån sängen och gick ner.
Marvel och Michel satt i soffan och spelade tv spel och Mary satt vid köksbordet med ett glas vatten.
Jag ville gå till henne men mina fötter styrde sig emot soffan.
Jag satte mig bredvid Marvel och han kastade en snabb blick på mig innan han fortsatte koncentrera sig på spelet.
- What’s up with you man? You look quite down, sa han och hade sin blick fäst på tv:n.
Jag kastade en snabb blick på Mary och hon mimade ”drop it” med munnen innan hos reste sig och ställde hennes glas i diskmaskinen.
Jag kollade tillbaka mot Marvel med en stuck.
- Just…tired, svarade jag och kollade mot fönstret bredvid tv:n.
- Sure? Frågade Marvel sedan.
- Mhm, mumlade jag som svar och reste mig ifrån soffan.
- Jag borde dra hem, mamma skulle ha hjälp med… ehm… att… plantera, sa jag och började snabbt gå mot dörren.
Jag drog på mig mina skor och hörde hur Michel och Marvel ropade hejdå innan jag stängde dörren.

Marys perspektiv:
- Mary come here!
Jag suckade och stängde igen diskmaskinen innan jag gick in i vardagsrummet.
- What is it? Frågade jag Marvel.
- Niall is sad and it’s because of you, sa han.
- Cause he was happy and then he went up to your room and then he came down sad so you did something.
Jag suckade och kollade emot tv:n.
Tv spelet var pausat.
Det betyder att dom faktiskt bryr sig.
Jag skrattade lite åt min tanke men kom på att det inte var speciellt smart eftersom jag fick värsta blickarna ifrån mina bröder.
- Whatever you did you havet o fix it, go over to Nialls house and talk to him, sa Michel och kollade allvarligt på mig.
- Hey I didn’t do anything, försvarade jag mig själv.
Dom bara kollade på mig.
- Nialls house now, talk to him! Utbrast Marvel.
- No! Protesterade jag.
Dom kollade på mig igen med värsta blickarna.
- Fine, suckade jag och gick emot hallen.
- Mary remember to not forget who you are, even if this is killing you from inside! Ropade Michel efter mig.
Om dom bara visste…

Och jag är tillbaka! Har haft det awesome fast jag saknade er alla läsare:)
Och jag har fått 20+ kommentarer!
Sjukt glad för det, tusen tack!
Kan ni fixa 22+ tills nästa kapitel?
Och undar vad det är Mary gömmer?;)
Imorgon så kan uppdateringen blir dålig eftersom jag ska på festival hela dagen men jag ska försöka uppdatera.
Iallafall 22+ tills nästa kapitel så skulle jag bli supermegaduperglad! :D

Kommentarer
Postat av: Erika Anestedt

sjukt bra skit i alla komentarer jag vill ha mer NU

2012-07-03 @ 20:36:51
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Vanessa

mer !

2012-07-03 @ 21:07:56
Postat av: Ida<3

Snälla mer nu skit i kommentarerna :D<3 Den är super duper jätte bra:D<3

2012-07-03 @ 21:10:24
Postat av: fas

mer

2012-07-03 @ 21:10:33
Postat av: Ottilia

Meeeeeeeer!

2012-07-03 @ 22:24:21
Postat av: Josefine

MER!!!

2012-07-03 @ 23:25:43
Postat av: sabina

Ååh har saknat denna Fanfic'en! :')

2012-07-03 @ 23:33:56
URL: http://sabinaeelise.devote.se
Postat av: grace

antligen ett nytt kapitel! meer!!:DDDD<3

2012-07-04 @ 00:01:28
Postat av: You dont know you're beautiful.

Asbra! :D <3

2012-07-04 @ 01:13:30
Postat av: emelie

asbra! Men du kanske kan ställa in några inlägg så att man får t.ex ett varannan dag? :)

2012-07-04 @ 14:35:39
URL: http://mmelie.blogg.se/
Postat av: moa

Såå bra! c:

Postat av: Emma

DEN ÄR SÅ BRA!

2012-07-04 @ 15:49:48
Postat av: jessica

love it <3

2012-07-04 @ 17:33:48
Postat av: Hanna

Grymt bra!! Nöff nöff ;)

2012-07-04 @ 22:55:18
Postat av: Alexandra

Åååh! Blir så nyfiken!

2012-07-04 @ 23:27:09
URL: http://rabbitrace.blogg.se
Postat av: anonym

bra!!:)

2012-07-05 @ 19:25:06
Postat av: manda

Sååå braa! :D <3

2012-07-05 @ 21:22:40
Postat av: Fanny :D

Gud vad bra novell :)
Saknar "the sky isn't the limit"
Det var en av dom bästa jag någonsin.har läst eftersom den passar in till mitt liv grymt mkt! Sjukt bra :)

2012-07-08 @ 23:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback