Freedom comes when you learn to let go, kapitel 14


- Thanks, not just for the chocolate, sa jag och log tacksamt emot min bror och sen gick han in. Jag satte mig till rätta i solstolen och såg på när det sista av solen gick ner. Marvel har en poäng och han har faktiskt fått mig att inse saker. Det första jag ska göra imorgon är att gå till Niall och berätta sanningen. Eller ja i alla fall vad jag känner. Frågan är bara vad som är bäst. Vänner eller tillsammans?

Marys perspektiv:
- Oh hello dear, nice to see you, sa Nialls mamma Maura när hon öppnade dörren efter att jag hade ringt på.
- Hi Maura, nice to see you too, is Niall home? Frågade jag.
- Yes, but he’s in bed and refuses to get up.
Mauras blick var lite smått oroad.
- Maybe you can make him get up? Frågade hon.
- I don’t know, I can try, svarade jag och log.
- It's worth a try, sa hon med ett leende.
- He is in his room, sa hon och klev åt sidan så att jag kunde komma in.
Jag log tacksamt och drog av mig mina skor
Sen gick jag emot Nialls rum medans Maura gick till köket.
- Hello sleepyhead? Frågade jag medans jag långsamt öppnade dörren.
Niall vände sitt huvud emot dörren men så fort han såg mig så vände han tillbaka huvudet.
- It’s almost twele, why are you sleeping? Frågade jag.
Han svarade inte utan vände sig emot väggen istället.
Jag suckade tyst och satte mig på sängkanten.
- Are you mad? Frågade jag.
- No, mumlade han irriterat.
- Yes you are, sa jag.
- No I’m not, sa han ännu mer irriterat.
Niall låg fortfarande vänd emot väggen.
- You are angry Niall, face it, sa jag.
Han satte sig snabbt upp och täcket han hade haft vid hans huvud föll ner i hans knä och hans magmuskler blev synliga.
Jag fastnade med blicken på hans vältränade mage.
- Mary I’m not angry, but you make me angry by saying that I am, fräste han till och min blick for upp ifrån hans mage till hans ansikte.
Jag suckade.
- Look I’m sorry, I don’t want to hurt you, sa jag.
- Mhm, mumlade Niall och vände på sig, la sig ner och begravde ansiktet I hans kudde.
- And I’m sorry for confusing you, I actually came here to tell you how I feel, sa jag sedan.
- If you’re gonna say the same thing as last time I don’t wanna hear, mumlade Niall ner I kudden.
- I’m not gonna say the same thing, actually it was kinda stupid to say that, sa jag.
Niall lyfte hans huvud ifrån kudden och satte sig upp igen.
- Continue, sa han och kollade undrande på mig.
- I guess I’m kinda scared of love, or well I’m scared to hurt people, sa jag.
- I just want the best Niall, you have to understand that and to be honest… började jag.
Niall såg på mig med fundersamma ögon.
- To be honest I love you, sa jag.
Något glittrade till i hans ögon.
- I just didn’t know, my heart says love and my head says be smart so I didn’t know, sa jag.
- It’s hard to choose between you head and heart, la jag sedan till.
Niall kollade på mig.
- What did you choose?
Jag kollade honom I ögonen och svarade.
- My heart.
Han började plötsligt le.
- So… började han.
- So what? Frågade jag förrvirrat.
- What do you think?
Nialls perspektiv:
Hon kollade på mig med en förvirrad blick.
- Okey now I’m confused, sa hon.
Jag skrattade lite åt hennes förvirrade ansiktsuttryck.
- Do you want to go out with me?
Hennes ansiktuttryck förändrades och hon såg ut att fundera.
- Like a date? Frågade hon.
- yeah, sa jag och nickade.
Hon kollade fundersamt på mig.
- You love me and you don’t want to go out with me? I hate you, sa jag sarkastiskt.
Hon började skratta och slog till mig på armen.
- I’m just kidding Niall, ofcourse I want to go out with you, sa hon skrattandes.
- On one condition, sa hon sedan.
- What? Frågade jag.
- You get up from bed and put some clothes on, svarade hon.
Jag skrattade och hon började också skratta.
- Hey, millions of girls would kill to be you right now, sa jag lite för egoistiskt.
- You ego, sa hon och slog till mig på armen.
- I know, sa jag skrattandes och slog till henne på armen.
Hon log emot mig.
- So? Frågade jag.
- So what? Frågade hon.
- Do we have a deal? Frågade jag och höll fram min hand.
- Yeah we do, sa hon och log innan hon tog min hand och skakade den.
Lyckligt log jag.
Äntligen hade jag någon att överösa med rosor och kramar.
Kanske låter töntigt men sån är jag.

Tack för 20 kommentarer! Dom var jättefina, ni gör mig verkligen glad!
Ni är så sjukt snälla, tack för allt ni skriver.
Kommentera gärna mycket på det här kapitlet med :)
Och kommentera då gärna vad ni tycker?
Ser ut som om det blir Mary och Niall ändå;) Äntligen tycker kanske vissa?
Vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du är helt jävla bäst på att skriva jue!! Sluta aldrig skriva!!Vill ha mer NU ! <333

2012-07-24 @ 23:51:58
Postat av: Tova

Allvarligt? Meeeeeer!!!!

2012-07-25 @ 12:02:42
Postat av: Tova

Allvarligt? Meeeeeer!!!!

2012-07-25 @ 12:02:47
Postat av: Ida<3

More Now!!!!! Du äger verkligen!!!:)<3

2012-07-25 @ 19:16:29
Postat av: Sofia

Asså du ÄGER på att skriva! Sluta ALDRIG :) Vill ha mer NU!! :D <3

2012-07-25 @ 19:31:33
Postat av: Kim

Skit bra! Hoppas att de blir tillsammans, skulle vara så sjukt gulligt :P :D

2012-07-25 @ 21:29:09
Postat av: Kim

Skit bra! Hoppas att de blir tillsammans, skulle vara så sjukt gulligt :P :D

2012-07-25 @ 21:29:12
Postat av: Isabella

MER NU!!!! DU ÄR JU F1 GRYM!!!

2012-07-25 @ 22:41:46
Postat av: Isabella

MER NU!!!! DU ÄR JU F1 GRYM!!!

2012-07-25 @ 22:41:51
Postat av: Therese

More now!!!!!!!!!<3

2012-07-26 @ 03:19:17
Postat av: Alexandra

MMMEEER, AAWWESOME!

2012-07-26 @ 18:10:55
Postat av: Erika Anestedt

meeeeeeeeeeeer

2012-07-27 @ 09:44:43
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Elise

Meeer!!!!!!!!!!:)))

2012-07-28 @ 18:35:42
Postat av: Caroline

Snälla mer nu?<3 skit i 20 kommentarer?<3

2012-07-29 @ 01:48:24
Postat av: manda

ÅÅåååh, så gulligt, Wahahhh, så braaa. <3

2012-07-29 @ 23:31:04
Postat av: Linnea

More? :) You're awsome!^^

2012-07-30 @ 16:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback