The sky isn't the limit, kapitel 47


- Lova att det är du och jag förevigt, sa jag och log mot henne.
- Jag lovar, sa hon och tog min hand.
Jag kollade rakt in i hennes vackra ögon och jag kunde se på henne att hon sa sanningen.
Jag log och kramade om hennes hand lite hårdare.
- Vad ska du skaffa för tatuering? Frågade hon.
- Du har ju redan några, sa hon sen och kollade på mig med en frågade blick.
- Jag vet men jag ska skaffa en ny och vad det blir för tatuering är en hemlighet, sa jag och log mot henne.


Samantha’s perspektiv:
Idag var det lördag.
Imorgon gällde det.
Imorgon skulle jag flytta med Zayn in till stan.
In till London.
Igår hade jag haft min fest.
Det hade varit roligt.
Vi hade grillat mat och marshmellows, lyssnat på musik, sjungit lite och Niall hade spelat gitarr, vi hade pratat och skrattat, dansat runt på ängen och verkligen haft kul.
Vi hade sovit i tälten och vi hade inte sovit så länge.
Jag var ganska trött.
Idag så hade vi plockat ihop allt och sen så hade alla åkt hem.
Jag hade kommit hem vid ett och nu satt jag och åt lunch.
Kate och pappa var hos en kompis.
Jag dukade av efter mig och gick upp för att lägga mig en stund.

Coryns perspektiv:
Samanthas fest igår hade varit jätterolig.
Jag och Sanna hade åkt med bussen hem idag och vi hade nyss klivit av bussen och gått olika vägar.
Jag såg mitt hus så jag snabbade på stegen.
När jag kom fram till dörren så letade jag fram nyckeln och sen låste jag upp.
- Jag är hemma! Ropade jag in i huset.
Inget svar.
Jag drog av mig skorna i och hängde upp jackan i hallen och sen gick jag in i huset.
Jag lämnade min väska på mitt rum och sen gick jag till köket.
På bordet låg det en lapp.
Jag tog fram ett glas och ett mjölkpaket och hällde upp lite mjölk.
Sen satte jag tillbaka mjölken och satte mig ner vid köksbordet.
Jag drack mjölken medans jag läste lappen.
”Hej Coryn! Jag, pappa och James är ute och går. Det finns spagetti och köttfärssås i kylskåpet. Kram mamma.”
Jag log.
James är min lillebror.
Jag reste mig och fyllde på mjölkglaset och tog ut tallriken med spagetti och köttfärssås.

Samantha’s perspektiv:
Jag vaknade och tog upp mobilen.
15.08.
Jag klev upp ur sängen och fixade mig lite innan jag gick ner i hallen och drog på mig mina nya skor.
Jag tog på mig min nya jacka och sen gick jag ut genom dörren och låste efter mig.
Igår hade jag fått kläder av Sanna och Harry.
Jag hade fått en parfym av Louis och jag hade fått ett par klackar av Eleanor.
Danielle hade gett mig lite smycken och Coryn hade gett mig en liten handväska.
Liam hade gett mig några böcker och några filmer.
Niall hade gett mig lite smink.
Zayn hade gett mig lite kläder och ett berlockarmband.
Jag var vekligen glad och tacksam för allt.
När jag gick längst grusvägen så såg jag mormors hus.
Jag hade lovat henne att komma runt halv fyra.
Mobilklockan visade 15.23 när jag ringde på.
Mormor öppnade dörren och log emot mig.
- Hej Sammy, har du haft en bra födelsedag? Frågade hon.
- Jajamän, svarade jag.
Ett tag senare så hade jag och mormor fikat lite och hon gav mig en present.
Jag öppnade försiktigt paketet och log förvånat mot mormor.


Tack för kommentarerna! :)


Kommentarer
Postat av: grace

mer:)

2012-04-13 @ 18:47:06
Postat av: sandra

varje gång jag går in på din blogg så är det minst två grymt bra nya kapitel!!

du skriver helt fantastiskt!! :D du har en stor talang!! älskar din ff!! din förra oxå! :D

2012-04-13 @ 18:50:44
Postat av: jessica

Din novell är absolut bäst , och den första novellen som jag sparat på favorit fliker på datorn :) <3

2012-04-13 @ 19:01:56
Postat av: Vanessa

merrrrrr

2012-04-13 @ 19:10:02
Postat av: Sara

Jättebra!:)

2012-04-13 @ 21:39:10
Postat av: Malin

Älskar din novell ! :)

2012-04-14 @ 00:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback