The sky isn't the limit, kapitel 44


Jag och Zayn pratade ett tag innan vi la på och jag ringde Sanna.
Jag berättade allt om festen och sen ringde jag Coryn.
Efter Coryn så ringde jag Eleanor och sen Danielle.
Nu visste alla om festen och alla skulle komma till killarnas hus på fredagen.
Jag längtade faktiskt ganska mycket.


Samantha’s perspektiv:
Väckarklockan på mobilen ringde.
Jag satte mig upp i sängen, tog upp mobilen och stängde av väckarklockan.
I bara ett linne och ett par pyjamasshorts så gick jag ner till köket och tog lite frukost.
På bordet hittade jag tre mjuka paket och en lapp.
Jag tog upp lappen och läste den.
”Vi har åkt till jobbet, här är några presenter som du får öppna nu på morgonen om du vill. Fler presenter väntar när vi kommer hem. Ha en bra födelsedag, många grattis ifrån Kate och Tom”
Jag log lite för mig själv när jag läste lappen.
För första gången på flera år så verkade dem bry sig lite.
Det var jag verkligen glad över.
Kanske brydde dom sig för att jag snart skulle flytta hemifrån.
Jag, pappa och Kate hade pratat länge och det var nu bestämt att jag skulle flytta in med Zayn.
Med ett leende på läpparna öppnade jag presenterna.
I det första paketet låg ett par jeans, i det andra paketet låg det en hoodie och i det tredje paketet låg det en svart blus.
Jag log för mig själv och tog med presenterna upp.
Jag tog på mig de nya mörka jeansen och den svarta blusen.
Sen gick jag in i badrummet och fixade mig.
Naturligt smink och jag lät mitt hår hänga ner över axlarna.
Jag var fortfarande brunett men jag hade lite blond utväxt.
Jag hade inte bestämt mig om jag skulle fortsätta färga brunt eller om jag skulle låta det blonda växa ut.
Mitt hår hade växt lite.
Nu var det lite längre än axellångt.
Det var lite längre än till armhålorna.
Jag gillade den här längden lika mycket som långt och axellångt så jag var inte säker om jag skulle låta det växa, klippa det kortare eller ha kvar den här längden.
Just nu var det som det var och jag gillade det.
Jag gick in i mitt rum och hämtade min mobil och mina skolböcker.
Sen gick jag ner.
Jag la mobilen i jackfickan och sen la jag mina böcker i min väska.
Väskan hade jag fått av Zayn för ett tag sen och jag hade fortfarande min jeansjacka från förra året.
Jag tog på mig mina svarta Toms som jag hade fått av Liam och Harry för ungefär ett år sedan.
Dom kunde jag fortfarande ha och jag älskade dem.
Dom var så sköna och dom hade hållit väldigt länge.
Jag tog allt och gick ut genom dörren och låste efter mig.
Sen gick jag mot busshållsplatsen där min buss som jag åkte till skolan med skulle komma.
När bussen kom så klev jag på, visade mitt busskort och sen satte jag mig ner.
Jag tog upp mobilen och kopplade i hörlurarna och sen satte jag på lite musik.
Plötsligt så vibrerade mobilen till.
Ett sms.
Jag såg Zayns namn på skärmen.
Jag öppnade smset och log när jag läste det.
”Grattis på födelsedagen älskling! Hoppas att du får en bra dag, vi ses senare:)<3”
Jag log ännu större nu.
Den här dagen hade börjat bra.

Sannas perspektiv:
- Så vilka kommer på festen då? Frågade jag Samantha.
- Du, Coryn, Zayn, Niall, Louis, Harry, Liam, Eleanor, Danielle och jag såklart, svarade hon.
Jag, Samantha och Coryn satt inne på ett café och fikade lite eftersom Samantha fyllde år.
Vi hade fått sluta skolan en och en halv timme tidigare eftersom våran matte lärare var sjuk och därför fick vi hål sista lektionen som alltså var matte.
Caféet var ganska mysigt och låg mitt i stan.
Samantha och Coryn hade beställt varsin kaffe och jag hade beställt is te.
Vi satt på caféet ganska länge och pratade.
Efter ett tag så var Samantha tvungen att gå till busshållsplatsen för att inte missa bussen hem så jag och Coryn sa hejdå till henne och gick en runda på stan för att köpa födelsedagspresenter till henne.



Tack för kommentarerna! :)


Kommentarer
Postat av: Vanessa

MEEEEER

2012-04-12 @ 16:45:10
Postat av: sanna :D

mer?! :D

2012-04-12 @ 18:35:33
URL: http://lifeofonedirection.devote.se
Postat av: jessica

Meeeeeeer!?:)) x

2012-04-12 @ 18:49:08
Postat av: Grace

mer!<3

2012-04-12 @ 18:59:10
Postat av: Sara

Jättebra!:) meer:D

2012-04-12 @ 20:57:18
Postat av: Emma

Meeeer!!! Jättebra! ;)

2012-04-12 @ 21:13:39
Postat av: anonym

skitbra!! har en fråga, efter denna novellen är slut kommer du skriva en ny då? Bara undrar liksom! för du skriver så sjukt bra kapitel sen laddar du upp nya kapitel ofta också. Har läst båda dina noveller här och dom är såå sjukt bra! :)

2012-04-12 @ 22:08:06
Postat av: jessica

visst kommer det fler noveller efter den här , din novell blogg är så jäkla bra har läst både den gamla och nuvarande dom äger = är AMAZAAAAAAYN <3

2012-04-13 @ 00:00:07
Postat av: Malin

Bra meer ! :)

2012-04-13 @ 02:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback