The sky isn't the limit, kapitel 37


Taxin släppte av mig utanför sjukhuset och jag betalade innan jag gick in.
Snabbt skyndade jag mig in i Samanthas rum.
- Sammy? Frågade jag oroligt.
Jag såg henne ligga i sjukhussängen med tårar i ögonen.
Jag gick fram till henne och tog hennes hand.
- Sammy lugna dig, jag är här nu, sa jag lugnt och höll hennes hand hårdare.
- Vad här hänt? Frågade jag.
- Ni-nick, fick hon fram.
Nick?
- Vad är det med honom? Frågade jag.
- Han är död, sa hon och brast ut i fler tårar.


Zayns perspektiv:
Det var en tidig morgon.
Klockan var bara halv åtta och resten av killarna sov.
Men inte jag.
Jag vet inte varför.
Jag hade vaknat och sen kunde jag helt enkelt inte somna om.
Så istället för att ligga i sängen så hade jag duschat, ätit frukost, klätt på mig och fixat mig och sen gått ut.
Jag hade mycket att tänka på.
Samantha levde och om allt var bra så skulle hon nog komma ifrån sjukhuset idag.
Nick däremot.
Nick var död.
Det kändes overkligt.
Jag har knappt träffat honom och jag känner honom inte så bra men jag vet at han gjorde Samantha glad så han var säkert en schysst kille.
Han offrade sitt liv för Samantha.
Om det inte vore för honom så skulle hon inte funnits här.
Så jag hade honom att tacka.
Med många tankar och funderingar så bestämde jag mig för att gå till Samanthas speciella tänkarställe.
Det var december.
Drygt två veckor kvar till jul och ingen snö hade kommit.
Eller visst snön hade kommit men den hade försvunnit lika fort som den kom.
Marken var fortfarande grön och torr.
Fast enligt väderleksraporten så skulle det snöa om några dagar.
Jag gick igenom skogen och ut på ängen.
Det var verkligen fint här.
Jag gick runt trädet och såg allt jag och Samantha hade ristat in.
Hon hade ristat in ett S och jag hade ristat in lite mer efter S:ett.
S + Z = 4ever
Jag log när jag såg det som var inristat i trädet.
Det var vi förevigt.
Jag satte mig ner vid trädet och funderade.
Jag måste ha suttit där länge eftersom Samantha plötsligt dök upp.
- Hej, sa hon och log.
- Hej, sa jag och reste mig upp och kramade om henne.
- Killarna sa att du inte var hemma så jag antog att du var här, sa hon efter kramen.
Jag log mot henne.
Hon log tillbaka men leendet verkade inte lika glatt som vanligt.
- Vad är det? Frågade jag.
- Inget, sa hon och kollade bort.
Jag tog hennes händer och kollade in i hennes ögon.
- Jo Samantha jag ser det på dig, sa jag.
- Kate och pappa som vanligt, kan jag sova hos dig inatt? Frågade hon.
- Självklart, svarade jag och log.
- Tack, sa hon och log tillbaka.
Den här gången så log hon på riktigt.
Hon log hennes vackra och glädjefulla leende.

Louis perspektiv:
- Jag åker nu! Ropade jag in i huset och drog på mig mina skor.
- Okey! Ropade Niall tillbaka.
Han, Liam och Harry stod i köket och lagade middag.
Plötsligt öppnades dörren och in kom Zayn och Samantha.
- Hej, sa jag.
- Hej Louis, sa Samantha.
- Hej, vart ska du? Frågade Zayn.
- Till Eleanor, svarade jag och log medans jag gick ut genom dörren.
Jag stängde efter mig och satte mig i min bil.
Jag startade motorn och började köra emot Eleanors lägenhet inne i London.

Samantha’s perspektiv:
Kate och pappa hade hämtat mig från sjukhuset och så fort vi kom hem så vart det såklart bråk över nått så jag gick hemifrån.
Nu skulle jag sova hos Zayn, jag orkade inte med Kate och pappa idag.
Inte såhär efter sjukhusvistelsen och Nicks död.
Allt jag ville nu var att ta det lugnt.
Som tur var så hade Kate och pappa åkt och handlat så jag kunde skynda min in i huset och packa allt som behövdes.
Jag och Zayn satt i hans rum och kollade film.
Det här hade jag verkligen saknat.
Väldigt mycket.

Tre veckor senare

- Zayn jag har saknat dig! ropade jag så högt så att nästan hela byn hade kunnat hört det.
Jag sprang mot killarnas hus.
Alla killarna hade hoppat ut ur Pauls bil.
Jag sprang fram till dem och gav dem varsin kram.
Zayn kramade jag länge.
- Jag har saknat dig också hjärtat, viskade han i mitt öra under kramen.
Zayn och killarna hade varit hem till deras familjer och firat jul där.
Jag hade firat jul med mormor, Kate, pappa och några från Kates släkt och min släkt.
Hela tiden så hade jag saknat Zayn.
Jag kommer ihåg hans gulliga sms som jag hade fått varje dag.
Jag hade verkligen saknat honom.

Zayns perspektiv:
Samantha följde med mig och killarna in i huset.
Vi åt middag och bytte julklappar med varandra.
Jag fick lite kläder av Niall och Liam, jag fick lite duschsaker av Harry och jag fick ett par skor av Louis.
Av Samantha fick jag en T-shirt och ett litet kuvert med en dikt i.
- Läs inte dikten nu, läs den nån annan dag då du kanske känner dig lite nere eller så, sa hon.
Jag gav killarna lite kläder och Louis fick även ett par skor eftersom han hade fyllt år.
Samantha gav killarna duschsaker i julklapp och Louis fick även en tröja av henne i födelsedagspresent.
- Jag vet att det var julafton var förra veckan och att nyår är imorgon men det är bättre att få sin julklapp senare än aldrig, sa jag till Samantha och log när jag gav henne julkappen.
Hon öppnade den och log mot mig.
Jag hade gett henne ett halsband som var format som ett hjärta.
I mitten satt det en röd diamant.
- Tack Zayn, det är jättefint, sa hon med ett stort leende på läpparna.
Jag satte på henne halsbandet och sen fick hon lite kläder i julklapp också.
Kvällen hade varit rolig.
Imorgon var det nyår så jag och killarna skulle in till London och fira och Samantha skulle följa med.
Senare på kvällen så hade Samantha gått hem och jag och killarna hade gått för att lägga oss.
Precis när jag skulle lägga mig i sängen så såg jag ett ihopvikt papper ligga på golvet.
Papperet låg nästan under min säng.
Försiktigt tog jag upp papperet och vek upp det.
Jag såg Samanthas handstil.
Papperet hade nog ramlat ur hennes diktbok som hon hade haft med sig hit när hon sov över här innan jul.
Jag började läsa det som stod på papperet.
Kära Zayn…


 

 

Tack för alla kommentarerna! :)
Woops, undra vad som står på papperet?;)

Kommentarer
Postat av: Vanessa

omg mer !

2012-04-10 @ 19:40:30
Postat av: Anonym

Åååååh ett till ikväll, sneeeeeeeeella! :D

2012-04-10 @ 19:54:11
Postat av: Grace

Skriv gärna ett till kapitel ikväll om du hinner!:D Ha det så kul med Linn!:D<3

2012-04-10 @ 20:06:12
Postat av: Tilde

Mer!

2012-04-10 @ 20:44:05
Postat av: Sara

Jättebra!!:)

2012-04-10 @ 20:44:07
Postat av: Emma

Jättebra! :)

2012-04-10 @ 20:54:11
Postat av: Anonym

Mer!! Jättebra!!

2012-04-10 @ 21:04:04
Postat av: Sophie :)

Meeeeer :D

Vill veta vad som står i brevet :D <3

2012-04-10 @ 21:19:53
Postat av: Felicia Siecke

skriv mer ikvälllllL!!!!!!!!!!!!!

2012-04-10 @ 22:05:29
URL: http://zaynnovell.devote.se
Postat av: jessica

MEEER IKVÄLL =DD

2012-04-10 @ 22:22:51
Postat av: Hanniz :D

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄTTE BRA!!!!! MER NU =D

2012-04-10 @ 22:37:42
Postat av: Malin

Meeer ! :)

2012-04-11 @ 03:30:23
Postat av: sandra

så grymt bra! :D

2012-04-11 @ 14:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback