The sky isn't the limit, kapitel 26


Jag gjorde mig beredd att pressa rakbladet mot min handled när jag kom att tänka på vad jag hade lovat Zayn.
Jag kommer ihåg vartenda ord.
- Lova mig en sak?
- Vad?
- Sluta för min skull.
- Jag lovar.
Jag kollade ner på min handled och rakbladet.
- Jag lovade dig att sluta, men du lovade mig att alltid stå vid min sida, sa jag för mig själv.
- Du lovade att det var du och jag emot världen, sa jag sedan och pressade rakbladet hårt mot handleden med tårar i ögonen.


Samantha’s perspektiv:
Tiden gick.
Sommaren var snart slut.
Zayn hade inte vaknat än.
Inget hade förändrats med honom.
Han låg fortfarande i koma som tidigare.
Snart skulle jag börja filosofi och psykologi programmet på en gymnasieskola inne i London.
Jag hade alltid funnit filosofi och psykologi intressant.
Jag hade färgat håret brunt och jag har växt nån centimeter på längden.
Jag hade också skaffat fler armband.
Inte för att jag skär mig mer utan för att jag vill.
Okey jag har skärt mig två gånger efter att jag lovat Zayn att sluta men det är långt ifrån hur mycket jag skärde mig förut.
Jag hade gått ner i vikt lite och mitt hår hade växt lite.
Fast det var ganska lite.
Mitt hår hade nog bara växt någon centimeter.
Kate och pappa är hemma igen.
Men dom är ofta ute på kvällarna.
Dom åker in till London med sina vänner och äter och dricker.
Sen sover dom över i London.
Dagen efter kommer dom hem med bakfylla.
Det är inte kul.
Dom är sura och det hände en gång att pappa slog till mig.
Pappa och Kate blir bara jobbigare och jobbigare för varje dag.
Och dom blir bara större och större för varje dag.
Dom är alltid ute och äter.
Mycket.
Kate har blivit ganska rund.
Jag däremot blir bara mindre och mindre.
När Kate och pappa inte hemma på kvällarna och då får jag fixa mat till mig själv.
Oftast så har vi ingen mat hemma.
Och jag är inte speciellt hungrig längre så dom kvällarna när jag är hemma själv så äter jag oftast inget.
Men jag äter fortfarande frukost.
Och lunch och middag ibland.
Jag bryr mig inte längre.
Jag har alltid varit liten.
Liten och smal.
Kanske lite benig då och då.
Nu var jag i alla fallganska benig.
Men inte så där äckligt benig.
Jag tror i alla fall inte det?
Och även fast jag inte är så förtjust i det så bryr jag mig inte.
Snart ska jag börja skolan och då kommer jag i alla fall äta lunch regelbundet.
Jag lär gå upp lite i vikt då.
Jag satt i min säng med min gamla laptop i mitt knä.
Jag var inloggad på twitter men jag satt mest och tänkte istället för att surfa.
Efter en stund kom jag tillbaka till verkligheten.
Den hemska verkligenheten som jag helst vill slippa.
Jag kollade runt på twitter ett tag.
Två worldwide trender fick mig att både lee och gråta lite på samma gång.
#PrayForZaynMalik
#GetBetterSoonZayn
I tystnad satt jag och surfade runt på twitter.
Jag hittade många fina tweets från fans.
Dom flesta handlade om Zayn och att han skulle bli bra snart men några handlade om mig.
Jag läste dom första som kom upp bland mina mentions.
@SamanthaA tycker synd om dig! Vi directioners saknar Zayn lika mycket som du och du saknar honom nog väldigt mkt! Ni är söta tsm! :)”
@zaynmalik och @SamanthaA är så söta tsm! #PrayForZayn!”
@SamathaA Hoppas att Zayn vaknar snart så Zaymantha återförenas :)”
Jag vart glad över att vissa fans var så söta.
Jag skrattade lite åt namnet Zaymantha innan jag fortsatte surfa runt på twitter.
Vissa ”fans” hade skickat hat.
Det fanns massa tidningsartiklar om Zayn och olyckan.
Och sen såg jag att en ny worldwide trend hade dykt upp.
#TheZaynMalikMark
Jag började läsa lite om trenden och den gick ut på att från och med idag så skulle alla äkta directioners som ville att Zayn skulle vakna ha ett märke på handen.
Man skulle skriva ”We Love Zayn Malik” på handen med en bläckpenna.
Jag log och reste mig från sängen.
Jag letade reda på en fungerande bläckpenna och skrev
 ”We Love Zayn Malik ♥” på min hand.
Med ett leende så läste jag några artiklar om Zayn och lite andra tweets.
Sen kom jag till hatet.
Egentligen så borde jag inte läsa vad folk tweetat men jag kunde inte motstå.
Jag visste att det skulle såra mig och sänka mitt redan låga självförtroende men jag var som tvungen att få veta vad folk skrev.
Med en klump i magen klickade jag på mina mentions igen och började läsa igen dem.
Några tweets var snälla och söta och några var taskiga och fick klumpen i magen att växa.
”Rätt åt @SamanthaA att Zayn ligger i koma! Hon är ful och förtjänar inte honom!”
”Fattar inte hur Zayn kan gilla @SamanthaA,  han tycker säkert bara synd om henne för att hon är så ful!”
@SamanthaA är för ful för Zayn! Han är min!”
”Om jag var Zayn så skulle jag ha gjort vad som helst för att slippa @SamanthaA! Det var säkert därför han var med i en olycka…”
”Haha Zayn Malik var säkert med om en bilolycka med vilje för att slippa den fula @SamanthaA!”
”Usch, blir äcklad av @SamanthaA! Hon är ful och smal som en sticka och hon förtjänar inte Zayn!”
Med tårar i ögonen och en stor klump i magen smällde jag igen datorn och sprang ner i hallen och tog på mig mina skor.
Jag gick in i köket hittade ett block med matlistapapper i köket och sen hittade jag en penna.
Med skakande händer skrev jag snabbt ner ett meddelande till Kate och pappa på lappen.
”Jag drar härifrån nu och då menar jag inte hemifrån utan jag menar att jag drar ifrån det här livet! Jag vill till mamma och Julie! Jag behövs inte här och jag orkar inte leva som en osynlig liten hjälplös tjej längre! Jag får det bättre med mamma och Julie! Även fast ni är jobbiga och gör mitt liv till ett helvete så älskar jag er! Xoxo Samantha”
Jag la försiktigt ner lappen på bordet, tog ett djupt andertag och sen tog jag min jacka och gick ut genom dörren.
Jag låste efter mig och började springa mot sjön som låg i närheten.
Jag visste inte vad jag skulle göra men jag skulle härifrån.
Fort.
Dom kanske hade rätt?
Jag kanske är ful och smal som en sticka?
Jag är nog inte värd Zayn.
Det borde jag ha fattat från början.
Med tårar i ögonen sprang jag förbi killarnas hus.
Då växte klumpen i magen.
Klumpen som jag bara ville få bort.
Och det fanns just nu bara ett sätt att bli av med den.
För en sekund så tänkte jag på alla tidningarna.
Vad skulle dom skriva?
Zayn Maliks fula flickvän tog sitt liv?
Folk skulle nog inte bry sig.
Som vanligt.
Jag bestämde mig för att skita i all media.
Jag bestämde mig för att skita i allt.
Verkligen allt.
Jag ska härifrån.
Nu.
Jag ska ta mitt liv.

 



Hello alla läsare, jag är hemma nån dag tidigare! :)
Kom hem för ett litet tag sedan (6/4).
Så nu är uppdateringen på gång igen!
spännande kapitel va? :)

 


Kommentarer
Postat av: Matilda. c:

NEJ! Hon får inte! :oo Riktigt spännande! Fortsätt! <3

2012-04-06 @ 19:22:14
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Vanessa

nej, omg meeeeeeeeeer!

2012-04-06 @ 19:22:17
Postat av: Nathalie

Mer, mer, mer, mer, mer , mer ! :D

2012-04-06 @ 19:35:53
Postat av: jessica

LOVE IT !!!!!! MEEEEEEEEEEEEEEEER <3

2012-04-06 @ 19:41:29
Postat av: Tilde

Oups, spännande! Mer.

2012-04-06 @ 19:53:08
Postat av: linnea

skit braaa kvinna! du är ju helt awesome på att skriva!! <3

2012-04-06 @ 20:06:34
Postat av: maja

MEEEEER, DU HAR TALANG!! <3

2012-04-06 @ 20:56:31
URL: http://thepictureoflife.devote.se
Postat av: Emma

Jättebra! :) kommer det mer ikväll? ;)

2012-04-06 @ 21:02:29
Postat av: Anonym

Mer mer mer mer mer mer mer mer mer

2012-04-06 @ 21:21:12
Postat av: Sophie :)

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :)

2012-04-06 @ 21:56:58
Postat av: Malin

Sjuktbra ! <3333

2012-04-07 @ 02:23:09
Postat av: sanna:D

fyfan vad bra!

2012-04-07 @ 22:47:42
URL: http://lifeofonedirection.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback