Our own fairytale, kapitel 8


- Så vart är du ifrån? Frågade Evelyn.
- Jag är ifrån Canterbury, svarade jag och log.
- Vart är du ifrån? Frågade jag sedan.
- Jag är ifrån Cambridge, sa Evelyn och log.
Jag log tillbaka.
Det kändes som om jag och Evelyn skulle bli riktigt bra kompisar.


Emelys perspektiv:
- Hur ser jag ut? Frågade jag Liam när jag kom ut från en provhytt i vårat dressingroom.
- Fantastik, sa han och log.
Jag skrattade lite och kollade mig själv i spegeln.
Idag är det lördag.
Programmet sänds om bara någon timme.
Jag kände mig både nervös och glad.
Jag såg min spegelbild.
Gula converse, neonblåa jeans, en pösig vit T-shirt instoppad under jeansen, ett silvrigt halsband med ett peacemärke och utsläppt hår.
Mitt smink är ganska naturligt och mina naglar är neonrosa.
- Redo? Frågade Liam och jag nickade.
Tiden flög iväg och äntligen hörde jag mitt namn ropas upp.
Jag stod kvar bakom scenen eftersom jag inte skulle upp för ens musiken hade börjat.
Den lilla filmen om min första vecka visades.
Det var jag och Liam och Rihanna som pratade lite och sen visade dom lite av de dom hade filmat.
Det förklarades varför jag valt den här låten och sånt.
När filmen var slut så började min musik spelas.
Jag gick upp på scenen och började sjunga.
Det var här jag hörde hemma.
När jag sjungit klart så pratade domarna lite.
Gästdomaren den här veckan är Cher Lloyd.
Domarna tyckte om mitt uppträdande.
Jag gick av scenen med ett leende på läpparna .
När jag väl klivit av scenen möttes jag av Liams leende.
- Du gjorde det! Utbrast han och kramade om mig.
Jag skrattade och log.
Jag kände mig så lycklig och glad.
- Publiken älskade dig! sa Liam.

Liams perspektiv:
Första programmet gick bra.
Den veckan åkte ingen ut.
Den veckan handlade det mest om att visa upp sig och sin stil och det gjorde Emely bra.
Den här veckan så…
- Hej! Sa Emely och avbröt mina tankar.
- Hej, svarade jag och flyttade på mig lite i soffan så att hon kunde sätta sig ner.
- Niall och Evelyn kommer hit en stund, sa hon.
- Okey, svarade jag och satte på tv:n.
Efter ett tag så kom Evelyn och Niall.
Vi lagade pannkakor till middag och kollade film.
Kvällen slutade med mycket skratt.



Tack för alla kommentareroch förlåt för att kapitlena kanske är kort och inte så roliga men det kommer snart bli lite drama;)
Och uppdateringen kan komma att bli dålig dom senaste dagarna eftersom jag är magsjuk och har huvudvärk...
Men jag lovar att jag ska uppdatera bra så fort jag mår bra igen:)


Kommentarer
Postat av: Vanessa

mer

2012-04-23 @ 13:13:31
Postat av: Moa

mer, men krya på dig! Saknade dig i skolan ;) ♥

2012-04-23 @ 15:36:08
Postat av: grace

mer! och då ska något spännande hända!;) krya!<3

2012-04-23 @ 17:11:29
Postat av: Matilda. c:

bra. :D Krya! <3

2012-04-23 @ 17:19:10
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: jessica

Amazayn men Krya !! <3

2012-04-23 @ 17:56:35
Postat av: directioneryouknow

krya på dig<3 mer så fört så mår bra :)

2012-04-23 @ 18:58:14
Postat av: anonym

skitbra!:) krya!!

2012-04-23 @ 19:41:23
Postat av: Emma

Jättebra! :) krya på dig ;)

2012-04-23 @ 20:04:22
Postat av: Malin

Skitbra ! :)

Krya på dej <3

2012-04-24 @ 08:35:25
Postat av: nour - awesome shit

Hej jag har startat en 1D novell och det är en fantasy skulle betyda guld om du klicka in på den , puss på dig finaste!

2012-04-24 @ 17:20:04
URL: http://thewaytoonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer! Ny läsare :)

2012-04-24 @ 19:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback