Our own fairytale, kapitel 7


Mitt mellanlånga bruna hår har fått några lockar och mitt smink blir ganska naturligt.
Liam ska även vara med på några bilder.
Han hade på sig mörka jeans och en blå skjorta och vita converse.
- Sådär, sa stylisten och jag kollade mig i spegeln.
Jag log åt min spegelbild.


Liams perspektiv:
Photoshoten hade gått bra och sånglektionerna idag och igår också.
Emely är en riktig linslus, hon älskar verkligen kameran.
Vilket är bra eftersom hon kommer vara på tv imorgon.
Idag är det fredag och jag och Emely höll på att göra oss klara inför middagen med alla tävlande och deras mentorer.
- Liam är du klar? Hörde jag Emely fråga.
- Ja! Ropade jag och kollade mig i spegeln en sista gång.
Mörka jeans och en vit farfarströja.
Jag kollade så att mitt hår såg bra ut och sen gick jag ut i hallen och möttes av Emely.
Hon hade på sig svarta klackar, mörka jeans och en blommig blus.
Jag drog på mig mina vita converse och sen gick vi ut.
- Ska det bli kul att träffa alla? Frågade jag.
Hon nickade.
- Hur många tjejer är det och hur många killar är det som tävlar? Frågade hon.
- Det är fem tjejer och fyra killar, svarade jag och öppnade dörren till det nästa huset.
Vi gick in i matsalen och möttes av många glada ansikten.
Några fler kom efter oss och sen kom domarna upp på en liten scen som finns i matsalen.

Emelys perspektiv:

- Hej allihopa! ropade Rihanna.
- Hej! Ropade alla i mun på varandra.
- Så vi tänkte att alla skulle få komma upp i tur och ordning och presentera sig själv så att alla får lära känna varandra, sa LA.
- Så vi tänkte börja med Big Time Rush’s mentorgrupp, sa Louis.
- Logan Henderson och Kieran Andrews!
Logan och killen som tydligen hette Kieran gick upp på scenen.
Kiearan var väldigt söt med bruna ögon och svart hår.
Dom hälsade och sen gick dom ner.
- Kendall Schmidt och Matthew Johnson!
Kendall och Matthew gick upp på scenen.
Matthew hade blå ögon och brunt hår.
Dom gick ner ifrån scenen och sen lästes flera namn upp.
- Carlos Pena och Evan Baynes!
- James Maslow och Anthony Huxley!
Evan hade gröna ögon och lite orange hår och Anthony hade bruna ögon och mörkbrunt hår.
- Nu går vi över till One Direction’s mentorsgrupp! Ropade Louis.
- Zayn Malik och Chloé Campbell!
Zayn och en tjej med isblå ögon och ljusbrunt hår som tydligen heter Chloé gick upp på scenen och hälsade.
Sen gick dom ner.
- Louis Tomlinson och Lucy Davies!
Louis och Lucy gick upp på scenen och hälsade och sen gick dom ner.
Lucy hade blå/grå ögon och rött hår.
- Liam Payne och Emely Collins!
Mitt och Liams namn ropades upp.
Liam tog tag i min arm och sen gick vi upp på scenen.
Vi hälsade och gick sen ner.
Sen hörde jag nästas namn ropas upp.
- Niall Horan och Evelyn Hamilton!
Niall och Evelyn gick förbi mig och Liam på väg upp till scenen.
Tjejen med mörkbrunt hår och blåa ögon som tydligen heter Evelyn log mot mig och sen gick hon och Niall upp på scenen och hälsade.
Sen ropades de sista namnen upp.
- Harry Styles och Megan Chamberlain!
Harry och en tjej med blå/grå ögon och blont hår gick upp på scenen och hälsade.
Efter alla hade presenterat sig så var det dags att äta.
Ett stort bord var dukat med massa mat så att man kunde välja själv vad man ville äta.
Jag och Liam tog lite mat och sen satte vi oss ner vid Niall och Evelyn.
Niall och Liam är verkligen bra kompisar.
- Hej!
Mina tankar avbröts av en flickröst.
Jag kollade upp från min talrik och möttes av ett par blåa ögon.
- Jag är Evelyn, sa tjejen.
- Hej, jag är Emely, sa jag och log.
- Våra namn låter ganska lika, sa hon och skrattade.
Jag skrattade också.
Det är ju faktiskt sant.
Emely och Evelyn.
- Så vart är du ifrån? Frågade Evelyn.
- Jag är ifrån Canterbury, svarade jag och log.
- Vart är du ifrån? Frågade jag sedan.
- Jag är ifrån Cambridge, sa Evelyn och log.
Jag log tillbaka.
Det kändes som om jag och Evelyn skulle bli riktigt bra kompisar.



15 kommentarer på förra kapitlet, tack så mycket! :)


Kommentarer
Postat av: directioneryouknow

7kt bra!!

MER!!

2012-04-22 @ 13:18:57
Postat av: anonym

meeeer :)

2012-04-22 @ 13:32:22
Postat av: Vanessa

mer

2012-04-22 @ 14:04:38
Postat av: Matilda. c:

jättejättejättebra! :DD

2012-04-22 @ 14:39:49
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Sara

Jättebra! Meeeer!:)

2012-04-22 @ 16:30:12
Postat av: Anonym

Mer!! Mer! Mer



2012-04-22 @ 16:40:37
Postat av: Anonym

mer.

2012-04-22 @ 17:12:53
Postat av: jessica

MEEEER !! :)

2012-04-22 @ 18:18:36
Postat av: Moa

Mer. ♥

2012-04-22 @ 18:52:16
Postat av: Malin

Merrr!

2012-04-23 @ 08:24:57
Postat av: Anonym

Awesome, mer!

2012-04-23 @ 16:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback