Our own fairytale, kapitel 5


Jag berättade för Liam att jag är 16 år och ska fylla 17 år och att jag har en lillebror som är 11 år och en lillasyster som är 5 år.
Liam berättade att han har två storasystrar.
Min mamma är 34 år.
Hon fick mig när hon bara var 17 år.
6 år senare, när hon var 23, fick hon min lillebror Johnatan och 6 år efter det, när hon var 29, fick hon min lillasyster Annie.
Liam och jag lärde känna varann väldigt bra, Liam är verkligen en schysst vän.
Jag kommer nog trivas bra under tävlingen.
När vi hade gått runt en stund så slutade det med att vi köpte mackor att ta med hem på Subway.


Liams perspektiv:
Väckarklockan på mobilen ringde.
Jag satte mig upp och sträckte mig efter mobilen.
Jag suckade och stängde av alarmet och sen klev jag upp.
Chinos och en vit T-shirt få duga, tänkte jag och klädde på mig.
Sen fixad jag håret och gick ut i köket för att äta frukost.
Då var vart jag ganska förvånad.
I köket stod Emely i Hollister mjukisshorts och en T-shirt och lagade frukost.
- Hej, jag trodde du sov, sa jag och log.
- Jag klev upp lite tidigare så att jag skulle kunna laga en bra frukost, sa hon och räckte mig en tallrik med en toast, ett ägg och lite amerikanska pannkakor.
- Tack, sa jag och satte mig för att äta.
Emely var verkligen inte som andra tjejer.
Hon satt osminkad med en slarvig knut på huvudet och log.
Dom flesta tjejerna skulle ha klagat hundra gånger på hur hemska dom ser ut vi det här laget men det gjorde inte hon.
Jag har aldrig fattat varför tjejer håller på så.
Alla tjejer är vackra så som dom är.
- Vad är det?
Emelys fråga avbröt mina tankar.
Hon måste ha märkt att jag tittade på henne.
- Inget, svarade jag och kollade bort och fortsatte äta.
- Jo du tänkte på nått, sa Emely och kollade på mig.
- Inget speciellt, sa jag och log.
- Jo, förlåt om du tycker mitt hår ser hemskt ut eller nått, sa hon och log.
- Det ser inte hemskt ut, jag tänkte på hur du sitter här med håret i en slarvig knut och osminkad och inte verkar bry dig, sa jag.
- Förlåt för det men jag brukar inte bry mig när jag är hemma eller hos kompisar så jag… började hon men jag avbröt henne.
- Det är coolt, sa jag.
Hon log.
- Dom flesta tjejer brukar klaga över sånt här hela tiden men det gör inte du och det är coolt, du är avslappnad liksom, sa jag och log.
- Så har jag alltid varit, sa hon och skrattade.
- Och det är bra, sa jag och log.

Emelys perspektiv:
Jag och Liam hade ätit frukost och sen hade jag klätt på mig ett par mörka jeans och en vit och rödrandig magtröja och mina vita converse.
Sen hade vi gått till huset bredvid där alla övningsrum och sånt fanns.
- Vad vill du köra för låt? Frågade Liam och satte sig ner i soffan bredvid mig.
Jag ryckte på axlarna.
- Veckans tema är att presentera sig själv, alltså sjunga en låt som speglar din personlighet, sa Liam.
Jag nickade.
- Och vad jag har fattat så har du ganska avslappnad och glad personlighet.
- Jajamän, svarade jag och log.
- Så vi måste hitta en låt som speglar det, sa han sedan.
Jag nickade medans jag tänkte.
- Jag vet! Utbrast jag sedan.
- Vad? Frågade Liam nyfiket.
- Jag älskar mitt liv eller hur?
Liam såg ut som ett frågetecken.
Han nickade och jag fortsatte.
- This could really be a good life, a good good life.
- Good life! Utbrast Liam.
Jag nickade.
- Det passar ju, du verkar ju ha mycket att älska livet för, sa han och log.
Jag log och sen gick vi iväg för att hitta texten och börja jobba med låten.



Tack för kommentarerna, ni är bäst! :)


Kommentarer
Postat av: grace

mer!<3

2012-04-20 @ 15:01:44
Postat av: sandra

två superbra kapitel!! :D

2012-04-20 @ 15:10:08
Postat av: Sara

Meer!!:)

2012-04-20 @ 15:16:25
Postat av: jessica

meeeeeeeer :D

2012-04-20 @ 19:30:26
Postat av: Matilda. c:

riktigt bra. :D

2012-04-20 @ 19:43:54
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: directionyouknow.

super bra , meer :D<3

2012-04-20 @ 21:11:19
Postat av: vanessa

meeeeer

2012-04-21 @ 09:42:15
Postat av: anonym

2012-04-21 @ 12:16:51
Postat av: anonym

grymt bra :)

2012-04-21 @ 12:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback